همزمان به دهه مبارک فجر؛

افتتاح و کلنگ زنی چند طرح سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

با حضور استاندار خوزستان و جمعی از مسئولین منطقه، مراسم افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ بهمن‌ماه برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، در پنجمین روز از دهه‌ مبارک فجر، با حضور غلامرضا شریعتی استاندار، سید امید شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و جمعی از مسئولین منطقه، پنج طرح و پروژه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی کلنگ زنی و افتتاح شد.
طرح‌های مذکور عبارت‌اند از:
 
*پیش افتتاح شرکت پترو پالایش کاوشگران ماهشهر ( گوهر صفای کرکس – فاز اول)

این طرح در زمینه‌ی بازیافت پی ای جی و تبدیل آن به محصول منو اتیلن گلایکول در صنایع پایین‌دستی الفین است که کاربری محصول آن در صنایع رنگ‌سازی، حلال و ... می‌باشد و در زمینی به مساحت ۴۳۶۸ متر مربع با سرمایه‌گذاری ۱۹۱ میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن از سال ۱۳۹۶ طرح اجرای آن آغاز شد. در این طرح، ۷۵ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول کار هستند.
 
*افتتاح شرکت اکسیرسازان اطلس

این طرح انواع هیدروکربن‌های سبک و سنگین، ‌متیل استات، بوتیل استات، ‌اتیل استات و ساخت بشکه‌های پلی‌اتیلنی را تولید می‌نماید که این محصولات کاربریِ خوراک واحدهای الفینی، سوخت، صنایع رنگ‌سازی، خودرو، نساجی و بسته‌بندی محصولات مایع شیمیایی، دارند.
شرکت مذکور در زمینی به مساحت ۸۹۵۰ مترمربع در سایت یک، با میزان سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی از سال ۱۳۹۴ احداث آن آغاز گردید که ظرفیت تولید سالیانه‌ی آن ۱۴۰ هزار تن می‌باشد و در مجموع ۱۳۵ نفر اشتغال‌زایی نموده است.
 
*شرکت اهدا پلیمر پاک

این شرکت به تولید انواع آمیزه‌های پلیمری در صنایع پایین‌دستی/الفین می‌پردازد که محصولات آن در صنایع ساختمانی، صنایع خودرو و رنگ‌سازی بکار می‌رود.
شرکت مذکور در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع و میزان سرمایه‌گذاری ۳۶ میلیارد ریال و یک‌میلیون دلار از سال ۱۳۹۵ کار احداث آن آغاز گردیده و با ظرفیت تولید سالیانه ۳ هزار تن، افتتاح گردید.
این شرکت در مجموع ۳۹ نفر اشتغال‌زایی نموده است.
 
*کلنگ زنی شرکت پترو زمرد سبز

این شرکت در زمینه‌ی بازیافت پسماندهای کلردار (های بویل) شرکت‌های پتروشیمی و تبدیل آن به محصول در زنجیره زیست‌محیطی و بازیافت، فعالیت می‌کند که کاربری محصول آن در صنایع رنگ‌سازی، چسب و رزین می‌باشد.
این شرکت در سایت یک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در زمینی به مساحت ۵۴۳۴ مترمربع و میزان سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد ریال با ظرفیت تولید سالیانه ۱۹ هزار تن در بازه زمانی ۱۸ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید و ۵۵ نفر اشتغالزای خواهد داشت.
 
*کلنگ زنی شرکت هیرسا پلیمر سهند

در ادامه‌ این مراسم، ‌استاندار خوزستان و هیئت همراه، کلنگ احداث شرکت هیرسا پلیمر سهند در فاز دو منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را به زمین زد.
این پروژه به تولید پروپیلن از گاز پروپان و تولید پلی‌پروپیلن در زنجیره صنایع میانی می‌پردازد و در زمینی به مساحت ۱۷۹ مترمربع با میزان سرمایه‌گذاری ۲.۰۴۲ میلیارد ریال و ۲۷۵ میلیون دلار با ظرفیت تولید سالیانه ۳۰۰ هزار تن احداث خواهد شد.
مدت‌زمان برنامه‌ریزی‌شده برای بهره‌برداری این پروژه، سه سال است که درمجموع ۳۲۰ زمینه‌ی اشتغال‌زایی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌نماید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو