با حضور استاندار خوزستان؛

از برگزیدگان صنعت سبز خوزستان تجلیل شد

استاندار خوزستان در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت سبز این استان که در تالار آفرینش منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد گفت: شرط حفظ محیط‌زیست داشتن یک زندگی سنتی صد سال پیش نیست، شرط داشتن صنعت هم نابودی محیط‌زیست نیست.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، غلامرضا شریعتی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، افزود: امیدواریم در این ایام بتوانیم با بهره‌گیری از تجربیات گذشته، تلاشمان را در جهت توسعه‌ی پایدار و همه‌جانبه کشور و استان پیگیری کنیم و منشأ خیر و رشد برای مردممان باشیم.

شریعتی گفت: خدا را سپاسگزارم که توفیق حاصل شد در این مراسم که تجلیل از صنایع سبز است، شرکت کنم. این دولت یکی از اهداف مهم خود را تلاش در جهت حفظ محیط‌زیست و ارتقاء شاخص‌های زیست‌محیطی عنوان نموده و در این مسیر گام برداشته است که دو نمونه بارز آن، احیای دریاچه‌ی ارومیه و احیای حق آبه ی تالاب‌ها در استان خوزستان است. یا اقداماتی که به‌صورت اساسی و زیرساختی برای مهار کانون‌های ریزگرد در خوزستان به خرج داده مانند نهال‌کاری، مرطوب‌سازی و تمام کارهای انجام‌گرفته، گواه عمل دولت در راستای شعار محیط زیستی خود است و در سال‌های گذشته که با مشکلات جدی آوردِ آب‌های رودخانه مواجه بودیم، حق آبه ی تالاب‌ها را حفظ و صیانت کردیم که نشان از تعهد دولت در راستای حفظ محیط‌زیست است.

وی افزود: ما صنعت و کشاورزی ایجاد و احیا می‌کنیم برای زندگی راحت، اگر بنا باشد که این‌ها طوری عمل کنند که سلامتی بشر را به خطر بیندازند، و با درآمدهای خود بخواهند دوباره جبران مافات کرده و سلامتی را برگردانند، یعنی برخلاف منافع عمل شده است، پس اگر بنا باشد صنعتی ایجاد شود باید با حفظ محیط‌زیست بوده تا منجر به به خطر افتادن زندگی نباشد، زیرا در این حالت توسعه در جهت ضد رفاه عمل کرده و تلاش باید شود تا در مسیری حرکت کنیم که اگر سرمایه‌گذاری و ایجاد صنعت می‌شود با حفظ محیط‌زیست و سلامتی محیط باشد. اما بحث‌های زیست‌محیطی نباید مانع رشد صنعت و سرمایه‌گذاری شوند، باید مجوزها تسهیل شود اما با رعایت چارچوب‌های زیست‌محیطی، هر جا تخطی از قوانین محیط‌زیست شود، مانع اجرای آن شویم.

استاندار خوزستان گفت: ما قبلاً برای صدور مجوز سخت می‌گرفتیم ولی پس از صدور، نظارت کافی نداشته‌ایم و این باعث آسیب به محیط‌زیست می‌شد. در تمام دنیا صدور مجوز آسان شده ولی نظارت و رعایت الگوهای زیست‌محیطی رعایت می‌شود و کمترین خللی به محیط زیستشان وارد نمی‌شود. با رویکرد جدیدی که دکتر کلانتری داشته‌اند و مسائل را ریشه‌ای دنبال می‌کنند، امیدواریم با حمایت‌هایی که دولت هم انجام بدهد شرایط به‌گونه‌ای حرکت کند که هم شاهد رونق صنعت باشیم و هم رعایت حقوق محیط‌زیست.

شریعتی یادآور شد: استان خوزستان بیشترین صدمات را از عدم رعایت محیط‌زیست دیده است. همان‌گونه که بر توسعه‌ی خوزستان در تمام ابعاد تأکید داریم، تأکید می‌کنیم که نظارت بر محیط‌زیست و هزینه برای آن باید به بهترین شکل در چارچوب مقرراتی که تسهیل گر باشد، صورت بگیرد. شرط حفظ محیط‌زیست داشتن یک زندگی سنتی صدسال پیش نیست، شرط داشتن صنعت هم نابودی محیط‌زیست نیست. ما باید متناسب با تکنولوژی‌های روز پیش برویم و مقید به انجام آن باشیم. خوشبختانه آقای لاهیجان زاده مدیرکل محیط‌زیست استان از مدیران دلسوز و موفق است. به این دلیل که از صنعت فاصله نگرفته و دیواری بین محیط‌زیست و صنعت نکشیده است. بلکه با صنعت هم‌صدا شده و همین دلیلی شده برای رشد صنعت و حفظ محیط‌زیست استان.

وی در پایان گفت: امیدوارم خداوند متعال هرسال مانند امسال، بارش رحمت خود را بر ما ارزانی بدارد تا با تعامل و هماهنگی بین مدیران در بخش‌های مختلف، شاهد شکوفایی استان و کشور عزیزمان باشیم.

لازم به ذکر است که در پایان این مراسم، از برگزیدگان صنعت سبز استان خوزستان، تجلیل و قدردانی بعمل آمد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو