11/ اتفاقات مثبت در منطقه آزاد اروند حرکت های اجتماعی را سامان داده است

  • چهارشنبه 17 بهمن 1397 - 12:00
  • اروند
  • 0 دیدگاه
دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: یکی از این موارد جایی است که مشاهده می‌کنیم روند مهاجرت معکوس شده است. این یعنی اتفاقی در شهر افتاده که توانسته حرکت‌های اجتماعی را سامان دهد.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در نشست خبری که امروز در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند با حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: ارائه عملکرد خوب‌ در این مدت کوتاه در اروند نشان داد چه اقدامات گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف انجام‌شده است.

وی افزود: ازنظر من همه این دستاوردها ارزشمند هستند اما برخی از آن‌ها دارای موارد کلیدی است، یکی از این موارد جایی است که مشاهده می‌کنیم روند مهاجرت معکوس شده است. این یعنی اتفاقی در شهر افتاده که توانسته حرکت‌های اجتماعی را سامان دهد.

بانک گفت: خرمشهر و آبادان جزئی از شهرهای بسیار اثرگذار تاریخ بوده‌اند. از سال ۱۳۹۰ تا سال ۹۵، شش و نیم درصد رشد جمعیت را در این منطقه شاهد بوده‌ایم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد عنوان کرد: این‌که پروژه‌ها در اروند توسط بخش خصوصی انجام می‌شود به این معنی است که یک حرکت اقتصادی مثبت در اروند در حال انجام است.

وی بابیان اینکه ۵۷۰ نفر در ۱۶ پروژه منطقه آزاد اروند مشغول به کار می‌شوند، گفت: این‌که خرمشهر و آبادان رشد اقتصادی و اجتماعی داشته‌اند برای ما مهم است.

بانک با اشاره به اینکه ۶۰ روستا طی سال‌های اخیر از آب شیرین بهره‌مند شدند، اظهار داشت: چنین پروژه‌هایی شاخص هستند چراکه توده‌های محروم مردم که بیشترین فداکاری را برای کشور انجام داده‌اند را در بر می‌گیرد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: در ۵ سال گذشته هزینه‌های عمرانی و جاری مناطق آزاد کشور ده هزار میلیارد تومان بوده است که بیش از نیمی از آن در طرح‌های عمرانی هزینه شده است.

وی افزود: همچنین طی این مدت ۲۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی و یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد داشته‌ایم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد بابیان اینکه ۲۰ درصد هزینه‌های ما جاری بوده است، اعلام کرد: در ده سال گذشته ۹۵ هزار شغل در مناطق آزاد و ۱۹۵ هزار شغل در مناطق ویژه اقتصادی ایجادشده است.

بانک عنوان کرد: در عرض ۵ سال، ۱۱۰ میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد کشور داشته‌ایم و میزان واردات ما در این مناطق کمترازنصف این میزان بوده است.

وی بابیان اینکه کل مساحت مناطق آزاد ۶ هزار و شش‌صد کیلومتر است، اظهار کرد: انتظارات زیادی از این مناطق می‌رود که برخی نیز بی‌مورد است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد افزود: هیچ‌وقت قرار نبوده مناطق آزاد صرفاً محل صادرات باشند و منطقه آزاد باید اقتصاد ما را به اقتصاد بین‌المللی پیوند دهد که این اتفاق نیز رخ‌داده است.

بانک گفت: مناطق آزاد باید به سمتی بروند که برای اقتصاد ملی ما درامد زا باشند و این کار شدنی است. امروز باید الگوهای جدیدی برای برنامه‌ریزی اقتصادی تدوین کنیم.

وی عنوان کرد: این الگوها باید بتواند درامدهای جدیدی ایجاد کند تا بتوانیم حتی در پروژه‌های ملی کشور مشارکت داشته باشیم و این بلوغ امروز در مناطق آزاد به وجود آمده است.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو