توسعه محور شرق از اولویت های اصلی وزارت راه و شهرسازی

توسعه محور شرق کشور به دلیل تاثیر گذاری بر رونق اقتصادی ایمن منطقه به ویژه استان سیستان و بلوچستان ، یکی از اولویت‌ها و اقدامات اساسی وزارت راه و شهرسازی و دولت محسوب می شوند.

به گزارش فرینا، وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به استان سیستان و بلوچستان از اولویت توسعه محور شرق نزد دولت و وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: ساخت و توسعه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ مشهد (ایستگاه یونسی) باهدف تحقق برقراری ترانزیت کالا در کریدور شماره ۴ در دستور کار قرار دارد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی صبح امروز باهدف بازدید از پروژه‌های استان سیستان و بلوچستان در رأس هیئتی وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان شد و مورد استقبال مقامات استانی و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک ایام فرخنده دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توفیقی حاصل شد تا به‌عنوان وزیر راه و شهرسازی برای دومین مرتبه در سال جاری به استان سیستان و بلوچستان سفر کنم. در این سفر پروژه‌های واقع در شمال استان مورد بازدید قرار خواهند گرفت، تعدادی پروژه افتتاح و عملیات اجرایی چند پروژه دیگر آغاز خواهد شد.

اسلامی تصریح کرد: توسعه محور شرق کشور به دلیل تأثیرگذاری بر رونق اقتصادی ایمن منطقه به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان، یکی از اولویت‌ها و اقدامات اساسی وزارت راه و شهرسازی و دولت محسوب می‌شوند. بر همین اساس تلاش می‌شود با رفع موانع پیشرفت پروژه‌های استان سیستان و بلوچستان، سرعت توسعه پروژه‌ها به‌گونه‌ای حفظ شود که در زمان مقرر به سرانجام برسند.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: ساخت و توسعه راه‌آهن چابهار - زاهدان - مشهد (ایستگاه یونسی) باهدف برقراری جریان ترانزیت کالا در کریدور شماره ۴ در دستور کار قرار دارد.

شایان‌ذکر است، افتتاح محله شیرآباد زاهدان، شروع عملیات چهارم راه‌آهن زابل ـ زاهدان، افتتاح فاز یک خط انتقال آب نیمه به شهر جدید رامشار، افتتاح کمربندی لوتک در مسیر بزرگراه زاهدان ـ زابل، افتتاح ۱۳ کیلومتر از جاده ترانزیتی محمدآباد ـ میلک و پل بزرگ سیستان و شروع عملیات باند دوم بزرگراه زاهدان ـ خاش ﴿چابهار﴾ به‌طور ۱۹ کیلومتر برنامه سفر وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو