سیستم آموزش مد و لباس را در تعامل با دانشگاه‌های خارجی ارتقاء دهیم

بهنود جواهرپور طراح لباس بین‌المللی در ایران می‌گوید سیستم آموزش مد و لباس در ایران حتی در زمینه‌های احیای الگو‌های سنتی را باید در تعامل با دانشگاه‌های خارجی ارتقا دهیم.

به گزارش فرینا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهنود جواهرپور طراح لباس ایرانی درباره لزوم توجه به الگو‌های بومی در جشنواره مد و لباس فجر گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که طی سال‌های اخیر تا اندازه زیادی در عرصه طراحی مد و لباس مورد توجه قرار گرفته است، معطوف به حفظ و احیای لباس اقوام و الگو‌های بومی و محلی است که این رویکرد در نوع خود از اهمیت بسزایی برخوردار است.

جواهرپور با اشاره به اینکه تمرکززدایی در بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر و برپایی این رویداد در منطقه آزاد چابهار برای نخستین بار اتفاق مثبتی است، اظهار داشت: همین امر زمینه آشنایی مهمانان خارجی با آثار هنرمندان داخلی را در منطقه‌ای فراهم می‌کند که خود به تنهایی دارای ظرفیت‌های گسترده تاریخی در زمینه حوزه پوشاک است و چه بسا بهترین مربیان صنایع دستی مرتبط با هنر صنعت مد و لباس در این خطه حضور داشته باشند و جشنواره زمینه بهره‌گیری از تجربیات آن‌ها را فراهم کند.

این طراح لباس بر لزوم کسب دانش فلسفه تاریخ هنر‌های منتج به طراحی مد و لباس تأکید و تصریح کرد: تأسیس مدرسه عالی هنر در منطقه آزاد چابهار و یا هر یک از شهر‌های دارای پیشینه تاریخی در حوزه انواع سوزن‌دوزی و رودوزی می‌تواند به هر چه بهتر دیده شدن هنر مردمان ایران‌زمین در سطح داخل کمک کند و در ادامه دستاورد‌هایی در زمینه صادرات این مقوله رقم خورد.

وی گفت: صادرات نیازمند فرهنگسازی بوده و بدون شک برندسازی با تعاریف مشخص از مفهوم چند لایه‌ای برند در این مسیر از اهمیت بسزایی برخوردار است.

جواهرپور در ادامه به نقش پررنگ رسانه و به ویژه شبکه‌های اجتماعی در راستای ایجاد بستر‌های مناسب برای صادرات اشاره کرد و افزود: هر اتفاقی که در حوزه مد و لباس به ویژه با نگاه جهانی رقم می‌خورد باید مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد و هر یک از آن‌ها می‌توانند به نوبه خود در توسعه امر آموزش و معرفی دستاور‌های هنرمندان ایرانی نقش مهمی ایفا کنند.

این طراح لباس گفت: مراقب باشیم از طرح‌هایی در حوزه بین‌الملل رونمایی کنیم که دارای پشتوانه تحقیقاتی باشند و البته در این راستا لازم است، بر امر پژوهش در حوزه مد و لباس تأکید کرد و با دست پر به معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری خود در ابعاد بین‌المللی گام برداریم.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو