هشتمین جشنواره مد ولباس فجر حمایت از کالای ایرانی را دنبال می کند

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هشتمین جشنواره مد و لباس فجر می تواند در راستای حمایت ازکالای ایرانی گام بردارد، گفت: با ایجادکارآفرینی، اشتغال و به تولید انبوه رساندن آثار فاخر مد و لباس ایرانی و اسلامی می توان در راستای حمایت از کالای ایرانی گام برداشت.

به گزارش فرینا، سیده فاطمه ذوالقدر (عضو هیئت‌رئیسه کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) در گفتگو با کارگروه ساماندهی مد و لباس فجر، بابیان اینکه مجلس در راستای حمایت از کالای ایرانی مصوبهٔ ثبت سفارش کالاهای مصرفی و مصرفی بادوام خارجی دارای مشابه ایرانی که باکیفیت مناسب و به میزان کافی تولیدشده باشد، را تا پایان مدت برنامه ششم ممنوع کرد، گفت: همه نهادها و ارگان‌ها باید دست‌به‌دست یکدیگر بدهند و از کالای ایرانی حمایت کنند، هشتمین جشنواره مد و لباس فجر نیز می‌تواند حمایت از کالای ایرانی را دنبال کند.
ذالقدر با ابراز خرسندی از برگزاری بخش بین‌المللی هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر در منطقه آزاد چابهار، افزود: برگزاری بخش بین‌الملل در منطقه آزاد چابهار کاری بسیار به‌جایی است زیرا این منطقه ازلحاظ استراتژیک هم برای ایران و هم برای کشورهای منطقه مهم است، این منطقه با داشتن ظرفیت‌های بی‌شمار ازجمله هنر سوزن‌دوزی زنان بلوچی می‌تواند به رقیبی برای کشورهای حوزه خلیج‌فارس و صادرات این هنر سنتی تبدیل شود.
وی بابیان اینکه مردم مخاطب اصلی هشتمین جشنواره مد و لباس فجر هستند، تصریح کرد: در حوزه مد و لباس ایرانی و اسلامی باید از تبلیغات به‌عنوان بازوی مهم در شناساندن هنرمندان طراح کشور استفاده کرد. بسیاری از مردم حتی از برگزاری چنین رویداد مهم فرهنگی و ملی کشور بی‌اطلاع هستند.
هشتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با شعار «خوشا مکران و نقش بی‌مثالش» از ۲۶ بهمن تا ۲ اسفند در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو