عملکرد مثبت منطقه آزاد انزلی در حمایت از محرومان و مسئولیت اجتماعی

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: منطقه آزاد انزلی در راستای حمایت از محرومان و ایفای مسئولیت اجتماعی عملکرد موفقی داشته است.

به گزارش فرینا، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی، پیرامون افزایش همکاریهای مشترک برای توسعه خدمات رسانی به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در محدوده منطقه، رشد فرصت های شغلی مددجویان و ساخت مسکن محرومین و ارایه خدمات اجتماعی و حمایت از  محرومان به تفاهم رسیدند.

پرویز فتاح در این نشست با اشاره به اینکه از مشارکت سازمان منطقه آزاد انزلی در کارهای خیر کمیته امداد اطلاع داشتم و بر حسب وظیفه برای تشکر و قدردانی از این مشارکت در این منطقه حضور پیدا کردم، افزود: سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای حمایت از محرومان و ایفای مسئولیت اجتماعی عملکرد موفقی داشته است و همه ی مناطق آزاد باید این رویکرد حمایتی سازمان منطقه آزاد انزلی را داشته باشند، در قانون نیز ذکر شده که یک درصد از منابع مناطق آزاد به نفع محرومین منطقه صرف شود که در این منطقه فراتر از این درصد عمل می شود.

فتاح در ادامه با بیان اینکه در زمینه مسکن محرومین کارهای خوبی در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته و در این راستا به توافقات جدیدی هم رسیدیم، تصریح کرد: طبق توافقات صورت گرفته، بنا شد با نظر سازمان منطقه آزاد انزلی بخشی از زمین های این منطقه که در تملک کمیته امداد و سهمیه محرومین بود به منظور ایجاد زیر ساخت های لازم و با هماهنگی با کاربری طرح جامع منطقه در راستای تامین منابع برای اجرای برنامه های حمایتی از مددجویان تحت پوشش منطقه بکار گیری شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه بر اساس این توافق  برای ایجاد انگیره بیشتر، تمام منافع حاصل از این زمین ها و احداثش صرفا در شهرستان بندرانزلی و این منطقه هزینه شود، بیان کرد: افتخار ما این است که در هر منصبی برای محرومین و نیازمندان کار کنیم و خدمت به محرومین جزو مسئولیت اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی است و این روحیه به خوبی در این سازمان مشهود است.

فتاح با اشاره به تعامل  فی مابین سازمان و دستگاه های اجرایی استان و شهرستان ، رشد ضریب اشتغال مربوط به جامعه هدف کمیته امداد در طرح های سرمایه گذاری ، اصلی ترین درخواست کمیته امداد از منطقه آزاد انزلی دانست و خاطرنشان کرد:، همچنین در نظر داریم با مشارکت در همه ی کارگاه های تولیدی در حوزه منطقه ، به ازای هر نفر مددجو که برای اشتغال پذیرفته شوند تا دو سال حق بیمه اجتماعی  پرداخت کنیم و قرار شد به زودی با حضور مجدد در این منطقه تمام این موارد را طی یک توافقنامه امضا کنیم تابه صورت رسمی اعلام و سریعا عملیاتی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در ادامه این نشست ضمن تشریح برنامه های حمایتی این سازمان از مددجویان سطح منطقه اظهار داشت: علاوه بر اختصاص مبلغ یک درصد از درآمدهای سازمان  به کمیته امداد و بهزیستی جهت فقرزدایی و کاهش محرومیت، ساخت ۲۳ منزل مددجویان با همکاری سه جانبه کمیته امداد و سپاه از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.

رضا مسرور با اشاره به اقدامات این سازمان در توانمندسازی جوامع محلی، عمران روستایی و ایجاد بیش از ۱۰ هزار اشتغال در پنج سال اخیر، تصریح کرد: ایجاد مرکز نیکوکاری منطقه و  توزیع سبد کالا به ۱۳۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد سالیانه در دو نوبت به مناسبت نوروز و ماه رمضان از دیگر اقدامات سازمان در سالهای اخیر است و برای امضای تفاهمنامه همکاری مشترک دو سازمان در راستای حمایت از محرومان و بهبود وضعیت معیشت و رفع نیازهای مددجویان اعلام آمادگی کرد .

مسرور گزارشی هم از رشد شاخص های اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار،ایجاد زیرساخت ها و سرمایه گذاری های صورت گرفته از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی، رشد چمشمگیر حضور گردشگران در منطقه، فعالسازی ۶۵ واحد راکد صنعتی و تبدیل بیش از ۱۵شرکت واردکننده پوشاک به تولید کننده در این منطقه، ارایه کرد.

در این نشست همچنین رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان، فرماندار بندرانزلی، اعضای هیات مدیره و معاونین سازمان نیز حضور داشتند و از زیرساختهای منطقه در فاز تجارت و گردشگری بازدید کردند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو