مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین:

فضا برای سرمایه گذاری در منطقه اقتصادی نمین آماده است

مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین گفت: بسترو فضا برای سرمایه گذاری در این منطقه با ارائه زمین ارزان با هدف رونق تولید و اشتغال به سرمایه گذاران آماده است.

به گزارش فرینا، بهمن آذروش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار سرمایه گذار کلان برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین در بخش پتروشیمی اعلام آمادگی کرده و درحال رایزنی برای سرمایه گذاری در این منطقه هستیم.
آذروش با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی نمین 2 هزار و 55 هکتار است، افزود: این طرح در پنج فاز قابل اجراست که فاز اول آن به مساحت هزار هکتار در شرف اجرا است.
وی گفت: این طرح در سال 85 مصوب و تا سال 94 عملا در مورد آن هیچ اقدامی صورت نگرفته بود که در اسفند 94 مصوبه هیات دولت برای اجرایی شدن این طرح مهم اقتصادی ابلاغ شد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین با اشاره به عملیات اجرایی کارخانه کریستال در منطقه اقتصادی نمین افزود: عملیات اجرایی این کارخانه در سطح 40 هکتار زمین و 22 هکتار سوله در حال اجرا است و پیش بینی شده برای 400 نفر در فاز اول و 2هزا ر نفر در فازهای بعدی در این کارخانه اشتغال زایی صورت می گیرد.
آذروش درباره اصلاح ورودی منطقه ویژه اقتصادی نمین افزود: اصلاح و زیر سازی ورودی منطقه به طول 4.400 کیلومتر توسط راه وشهرسازی اردبیل در دست اجرا است.
وی با بیان اینکه این طرح باعث رفع موانع تولید در استان می شود، افزود: راه اندازی این طرح بسیاری از موانع تولید را کاهش داده و در راستای حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی، مشکل خام فروشی را برطرف خواهد کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی نمین تسهیل واردات و صادرات کالا، حمایت از صنایع داخلی، جذب فناوری های نوین، سرمایه گذاری در تولید و توسعه منطقه ای، پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی، ارتباط تجاری بین المللی، تحرک بخشی به اقتصاد منطقه ای، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد، جذب سرمایه گذاری، معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده، ورود ماشین آلات خط تولید، ابزار اداری بدون عوارض گمرکی و اشتغالزایی را از اهداف و مزایای منطقه ویژه اقتصادی در استان اعلام کرد.
منطقه ویژه اقتصادی نمین در نزدیکی فرودگاه اردبیل به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم استان اردبیل در سال 85 در هیات دولت و در سال 89 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.
در سال های گذشته پس از کناره گیری چند شرکت از اجرای طرح منطقه ویژه اقتصادی نمین در نهایت با پیگیری استاندار اردبیل و مطابق تصویب هیات وزیران، شرکت سرمایه گذاری شاهد زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان مسئول اجرا و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نمین تعیین و معرفی شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو