هوشمندسازی حمل و نقل درون محوطه ای در بندر امام خمینی (ره)

فرآیند حمل و نقل درون محوطه ای کالاهای اساسی با هدف افزایش بهره وری، سطح کارایی و اثربخشی جابجایی این نوع کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) هوشمندسازی شد.

به گزارش فرینا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به سیاست گذاری کلان سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر هوشمندسازی بنادر و بهره گیری از اینترنت اشیاء در تسریع روند عملیات جاری در بنادر گفت: با بهره گیری از فناورهای نوین اطلاعات (IT)، فرآیند حمل و نقل درون محوطه ای کالاهای اساسی به صورت هوشمند تحت مدیریت قرار گرفت. 
عادل دریس در ادامه افزود: امروزه کالاهای اساسی در سراسر دنيا در تناژهاي بسيار زياد جابجا مي شوند و جابجايي حجم عظيم اين كالاها مشكلات خاصي را بر بنادر تحميل مي كند كه عموم اين مشكلات به عمليات كار با كالا مربوط است. 
وی همچنین بیان داشت: مجتمع بندری امام خمینی(ره) به عنوان بندر هاب غلات کشور بیشترین حجم صادرات و واردات کالاهای اساسی در آن انجام می‌پذیرد. این بندر همچنین، تنها بندر پیشگام نسل سوم کشور است که قابلیت ارائه طیف وسیعی از خدمات لجستیکی را به مشتریان خود دارد. با در نظر داشتن واردات حجم وسیع کالاهای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) لزوم مدیریت و کنترل صحیح و بخردانه حمـــل و نقل درون محوطه ای (انتقال کالا از اسکله به اماکن نگهداری کالا و بالعکس) ضروری می باشد که این مهم زمینه ساز افزایش  بهره وری کامیون ها، رضایت مندی مشتریان بندر، جلوگیری از ایجاد دعاوی حقوقی در خصوص کسری بار، افزایش امنیت و ایمنی و کاهش زمان و هزینه در طول زمان عملیات می گردد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در خصوص مزایای هوشمندسازی حمل و نقل درون محوطه ای  کالاهای اساسی بیان داشت: ارتقاء سطح امنیتی، سطح ایمنی، مدت زمان و کاهش هزینه، الکترونیکی نمودن امور و بهره گیری از توان نیروی انسانی متخصص زمینه ساز جذب بیشتر ترافیک دریایی، رضایتمندی مشتریان و وفادار نمودن آنها در خصوص بهره گیری از خدمات عرضه شده در مجتمع بندری امام خمینی(ره) می گردد.
عادل دریس با بیان پیشگامی مجتمع بندری امام خمینی(ره) در بهره گیری از فناوری های نوین اطلاعات در زمینه ارائه خدمات بندری تصریح کرد: تکمیل و بهره برداری از پروژه هوشمندسازی حمل و نقل دورن محوطه ای کالاهای اساسی در این مجتمع بندری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مدیریت و برنامه ریزی معاونت اموربندری و اقتصادی همزمان با دهه مبارک فجر سال جاری صورت پذیرفته و تکمیل و اجرایی شدن آن سبب بروز تحول چشمگیری در بهینه سازی عملیات تخلیه و بارگیری کالای اساسی و ارتقای سطح رضایتمندی صاحبان کالا شده است. 
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو