پایاب سد شهید جواد قنبری ماکو پتانسیلی برای صنایع تبدیلی و تکمیلی

با راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی پایاب سد شهید جواد قنبری زمینه اشتغالزایی و رونق تولید که مدنظر دولت تدبیر و امید است فراهم می شود.

به گزارش فرینا، همزمان با دهه مبارک فجر، قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به همراه مسئولین شهرستانی از پروژه پایاب سد شهید جواد قنبری بازدید کردند .

نصیری در این بازدید با اشاره به لزوم حمایت تمامی دستگاه های اجرایی از سرمایه گذاران بخش خصوصی گفت: توسعه کشت گلخانه ای با هدف اشتغالزایی در پایاب سدهای منطقه بخصوص در پایاب سد کرم آباد مد نظر است و موانع و کاستی هایی آن نیز باید برطرف بشود.

شایان ذکر است؛ مدیریت جهاد کشاورزی مالک اصلی این طرح هستند از پیمانکار تحویل و تحویل بهره برادران خواهد شد.

این پروژه طرح جامع و شبکه آبیاری و زهکشی فرعی رودخانه مرزی کشور بوده و پیمانکار آن شرکت سارال می باشد ۶ هزار هکتار در آذربایجان غربی با ۹۵%پیشرفت که در کل ۴ هزار هکتار در خود ماکو و ۳ هزار هکتار در اینجا می باشد .

مساحت ناخالص این پروژه (مشخصات به روز شده ۶۰۷۰ هکتار) ، مساحت خالص (مشخصات به روز شده ۴۰۸۳ هکتار ) و در مساحت تحت پوشش سیستم ابیاری این پروژه : تلفیقی کلاسیک ثابت – میکرو (مشخصات به روز شده ۴۰۸۳ هکتار ) ، سنتر پیوت ۱ هکتار می باشد .

در این طرح ۲۴۲۱ کیلومتر لوله گذاری شده است که از این مقدار مانیفولد (مشخصات به روز شده ۳۲۶ کیلومتر) ، لترال (مشخصات به روز شده ۱۹۲۹کیلومتر) ، اصلی و نیمه اصلی (مشخصات به روز شده ۷۸کیلومتر) می باشد .

۹ روستا تحت پوشش این طرح و شبکه ابیاری قرار دارند از جمله: دانالوی بزرگ، دانالوی کوچک، هاسون، علی آباد، ترکمه، رند، قره تپه، اولنر، جگن کرد و عجم

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو