همزمان با دهه مبارک فجر؛

طرح تامین آب آشامیدنی ۸ روستای پلدشت به بهره برداری رسید

در ایام دهه مبارک فجر، طرح تامین آب شرب مجتمع قلیش لانمش و کینگور با تحت پوشش قرار دادن هشت روستا در شهرستان پلدشت به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا، پروژه های ارتقای کیفیت آب شرب مجتمع های قلیش لانمش و کینگور پلدشت با هزینه ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و با مساعدت سازمان منطقه آزاد ماکو، با ظرفیت تصفیه ۲۲۰۰ مترمکعب آب در شبانه روز شامل روستاهای قلش لانمش، دایلان کندی، کینگور، ساری سو، آغ اتلوق، شوربلاغ علیا و سفلی و کولوس به ۴هزار و ۴۷۰ خانوار آغاز به کار کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آئین بهره برداری از این مجتمع ها گفت:‌ با توجه به تهدیدهای دشمنان که گفته اند نخواهیم گذاشت ایران ۴۰ سالگی خود را جشن بگیرد اما، امروز در دهه فجر با قدرت تمام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می گیریم و شاهد به ثمر رسیدن طرح های توسعه ای و آبادانی کشورمان هستیم.

غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه روستاها کانون مولد تولید، اقتصاد و کشاورزی کشور هستند افزود: باید در سایه برنامه های هدفمند بهترین بهره از ظرفیت این مناطق برده شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه امروز بعد از چهل سال از پیروزی انقلاب رتبه هفتم در تولید علم جهان را داریم اظهارداشت:‌ تعداد دانشجویان از بدو انقلاب از ۴۰۰ هزار به ۴ میلیون نفر افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در بدو انقلاب ما فقط سه شهرک صنعتی در کشور داشتیم افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی ۹۸۲ شهرک صنعتی فعال با ۸۶ هزار واحد صنعتی داریم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برخورداری شهرها از آب شرب در بدو انقلاب را ۷۶ درصد شهری و ۱۲ درصد روستایی عنوان کرد و گفت: امروز به برکت همین نظام ۹۹.۴ درصد جمعیت شهری  و ۷۵ درصد روستاها از آب شرب بهره مند هستند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو