منطقه آزاد اروند میزبان 13 گروه موسیقی جشنواره فجر شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: 13گروه موسیقی از 9 شهرستان در قالب سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در آبادان و خرمشهر برنامه اجرا می کنند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، همایون قنوانی در نشست خبری سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر به حضور 2 گروه موسیقی پاپ و کلاسیک و نیز 11 اثر موسیقی سنتی و محلی در این جشنواره اشاره کرد و افزود: گروه دونوازی قانون و تنبک، ارکستر خنیاگران مهر و ارکستر سایه سنتی از تهران علاوه بر حضور در جشنواره تهران در سینما مهر آبادان نیز برنامه اجرا می کنند.
قنواتی گفت: ارکستر اهورا سنتی از ماهشهر، ارکستر سار محلی بندری آبادان و ارکستر کوبکار محلی بندری از آبادان نیز در سینما مهر آبادان به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
وی افزود: گروه های موسیقی کوارتت گیتار کلاسیک از آمل، ارکستر آریاگان سنتی محلی از بهبهان، ارکستر سروش سنتی شیراز، ارکستر دلکش سنتی از اهواز و ارکستر مضرابی ستارستان سنتی از اهواز نیز در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر اجرای برنامه دارند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند هدف از برگزاری جشنواره موسیقی فجر در منطقه آزاد اروند را آشنایی هنرمندان محلی و کسب تجربه از هنرمندان برتر موسیقی در کشور عنوان کرد و بیان داشت: جشنواره موسیقی فجر علاوه بر تهران در 6 مرکز استان نیز برگزار می شود که با پیگیری انجام شده این جشنواره در استان خوزستان در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.
قنواتی گفت: اجراهای مجتمع فرهنگی خلیج فارس خرمشهر ساعت 19:30 دقیقه و در سینما مهر آبادان ساعت 20:30 دقیقه برگزار می شود و علاقه مندان می توانند بلیت این اجراها را از طریق سایت w.iranconcert.com و یا به صورت حضوری خریداری نمایند.
وی افزود: مجتمع خلیج فارس خرمشهر 400 صندلی و سینما مهر آبادان 350 نفر گنجایش دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند به برگزاری سه جشنواره تاتر فجر، فیلم فجر و موسیقی فجر در آبادان و خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت:در کمتر استانی بجز استان تهران سه جشنواره مهم کشور برگزار شده است.
قنواتی در بخش دیگری از سخنان خود به دست آوردهای هنری انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت:بعد از انقلاب اسلامی هنر هویت دینی و ملی زیبایی پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه سینما قبل و بعد از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست اظهار داشت: سینما در بعد از انقلاب به سینمایی معنی گرا تبدیل شده که در آن به کانون خانواده و زندگی مردم بیشتر توجه شده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد اروند افزود: بعد از انقلاب اسلامی توجه به آواها و نواهای سنتی، آیینی که نماد مردم است بیشتر توجه شده است.
قنواتی به تجهیز و نوسازی فضاهای هنری و نمایشی در شهرستان های آبادان و خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت:در دهه مبارک فجر سالن 220 نفره در ساختمان منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسید و در آینده نزدیک نیز سالن 750 نفر دیگری آماده افتتاح خواهد شد.
گفتنی است؛ جشنواره موسیقی فجر 24 بهمن آغاز و تا 29 بهمن ادامه دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو