3 / شریان حیاتی فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد؛ داشتن بانک و بیمه اختصاصی است 

به گفته مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مهمترین نکته ای که می تواند مناطق آزاد را به بستری کامل مجهز کند و فعالیت پولی، مالی و بین المللی مستقل داشته باشد بحث بانک، بیمه و بورس است.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد کیش در جمع خبرنگاران افزود: ایجاد بورس بین الملل در مناطق آزاد می تواند گام مثبتی در جهت رفع موانع اقتصادی در کشور تلقی شود.
وی به اقدامات انجام شده در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: اصلاح وضعیت موجود برای تنظیم مبادلات تجاری در مناطق آزاد با هدف سازگاری با شرایط موجود در مناطق، راه اندازی بستر الکترونیکی ثبت سفارش توسط مناطق و تعیین سهمیه و نوع کالای همراه مسافر از جمله اقداماتی است که توسط دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و با همکاری وزارت صمت، بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی صورت گرفته است.
مشاور رییس جمهور ادامه داد: در سامانه ثبت سفارش، وارد کنندگان کالاهای گروه یک یا دو می توانند سفارش خود را به صورت آنلاین انجام دهند. در مناطق آزاد ورود کالا بدون ثبت سفارش برای مواد اولیه و قطعات، اجرایی شده است و این گام مهمی برای رفع نیازمندی های صنایع داخل کشور و هم مناطق است.
مرتضی بانک افزود: در کارگروهی که توسط دولت با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صنعت؛ معدن و تجارت و رییس کل بانک مرکزی برگزار شد، سهمیه و نوع کالای مسافری در مناطق آزاد نیز تعیین تکلیف شد و فعالین اقتصادی می توانند از طریق ثبت سفارش  از فهرست کالاهای مورد تایید به مناطق آزاد کالا وارد کنند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور افزود: در حال حاضر 1600 واحد فعال اقتصادی، صنعتی کشاورزی و معدنی در مناطق آزاد مشغول فعالیت هستند و 285 هزار نفر نیز اشتغالزایی ایجاد شده و این  نشاندهنده عملکرد موفق مناطق آزاد در شرایط فعلی کشور است.
به گزارش فرینا، مرتضی بانک در سفر یک روزه خود به جزیره کیش از بندرگاه کیش بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت های این بندرگاه در حوزه های تجاری، حمل و نقل و به ویژه جابجایی مسافران قرار گرفت. وی همچنین از پروژه برج های مسکونی پارسیس نیز بازدید کرد. افتتاح خط انتقال آب حدفاصل میدان قشم تا میدان نو بنیاد نیز از دیگر پروژه هایی بود که توسط مشاور رییس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.
همچنین افتتاح هتل 4 ستاره لیلیوم از دیگر برنامه های دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این سفر بود.
گفتنی است؛ محمدرضا رستمي معاون فرهنگي، اجتماعي و صنايع خلاق؛ محمود منزوی زاده مشاور امور بين الملل و مديركل حوزه و مهدی رعيتی سرپرست مديريت فنی و زيربنايی؛ بانک را در اين سفر همراهی کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو