همزمان با گرامیداشت چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامی؛

6 / پنجره واحد خدمات الکترونیکی کیش رونمایی شد

سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیکی جزیره کیش در مراسمی با حضور 'مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رونمایی و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، این طرح شامل سامانه های مدیریت هوشمند، مدیریت خدمات گردشگری و سامانه ثبت شرکت ها است که با هدف ارائه خدمات سریع، کوتاه کردن مراحل اداری و حذف دیوانسالاری راه اندازی شده است.
به گفته دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این اقدام در راستای تحقق دولت الکترونیک انجام شده و در همه مناطق آزاد بر اساس زمان بندی قرارداد، اجرایی می شود.
مرتضی بانک با اشاره به ظرفیت استفاده از نرم افزارهای و استانداردهای روز دنیا در مناطق آزاد کشور گفت: اجرای طرح پنجره خدمات الکترونیکی فضا را برای خلق فرصت های جدید فراهم می کند و این موضوع مستقیما با ذینفعان و فعالان مناطق آزاد ارتباط پیدا کرده و آنها می توانند تمامی خدمات ارائه شده توسط سازمان های مناطق آزاد را در قالب پنجره واحد بدون اتلاف وقت و واسطه گری دریافت کنند.
از طرفی امیر سوداگران، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص کاربردها و جرئیات پنجره واحد خدمات الکترونیکی جزیره کیش و سه سامانه های زیر مجموع آن توضیح داد:
1) سامانه مدیریت هوشمند کیش ، شامل زیر سامانه های اطلاعات مدیریتی (MIS) ، هوش تجاری (BI) و داشبورد مدیریتی ، بمنظور فراهم نمودن ابزارهای هوشمند مدیریتی در منطقه آزاد کیش طراحی و ایجاد گردیده است. این سامانه هوشمند ، اطلاعات مدیریتی مورد نیاز را به صورت مکانیزه با برقراری ارتباط آنلاین با سایر سامانه ها و یا به صورت نیمه مکانیزه با در اختیار گذاشتن وب اپ برای ورود اطلاعات توسط صاحبان کسب و کارها جمع آوری می کند و با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نسبت به پردازش و تحلیل هوشمند اطلاعات اقدام و ابزارهای مورد نیاز برای مدیریت هوشمند را در اختیار کلیه ذینغعان قرار می دهد.
2) مدیریت خدمات گردشگری کیش، بمنظور ساماندهی و تسهیل در ارائه خدمات گردشگری و فراهم نمودن فرصت یکسان و ایجاد بازار رقابتی برای فروش خدمات از سوی مراکز خدماتی، دفاتر مسافرتی و سامانه ها و اپلیکیشن های آنلاین مجاز طراحی و ایجاد شده است و امکان خرید مستقیم و بدون واسطه برای مشتری را لحاظ نموده است.
3) سامانه ثبت شرکت ها، بمنظور مکانیزه کردن فرآیند ثبت شرکت های جدید و ایجاد تغییرات در شرکت های موجود طراحی و راه اندازی شده است. در این سامانه با دیجیتال سازی پرونده های موجود و ورود اطلاعات شرکت ها در سامانه، ابزارهای مدیریتی و گزارش گیری مناسبی برای ارزیابی وضعیت شرکت ها فراهم می شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.