تا پایان سومین دور از رقابت های بین المللی جام ستارگان شطرنج در منطقه آزاد انزلی؛

تساوی 3 بر 3 منتخب ایران مقابل منتخب جهان

تا پایان دور سوم سومین دوره از رقابت های بین المللی شطرنج جام ستارگان تیمهای منتخب ایران و جهان به تساوی ۳ بر ۳ دست یافتند، دو رقابت بین المللی شطرنج جام ستارگان و کاسپین کاپ به صورت همزمان با حضور حدود ۸۰۰ شطرنج باز از ۲۰ کشور جهان در مرکز همایشها و نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد انزلی از 23 بهمن ماه آغاز شده است.

به گزارش فرینا، بنا بر این گزارش در دور دوم این رقابت ها در جدول ستارگان تیم ستارگان جهان با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ تیم ستارگان ایران را شکست داد و بازی استاد بزرگ علی رضا فیروزجا در برابر استاد بزرگ جمهوری آذربایجان ایلتاج سفرلی به تساوی رسید، استاد بزرگ کشور روسیه اکلسیف بر استاد بزرگ محمد امین طباطبایی غلبه کرد، استاد بزرگ کشور کرواسی مارین بوسییویچ استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی را شکست داد و پرهام مقصودلو بر استاد بزرگ مطرح هلندی سرگئی تیویاکف توانست غلبه کند.

دور سوم رقابت های جام ستارگان نیز التاج سفرلی با محمد امین طباطبایی به تساوی رسید، اکلسیف در برابر پوررمضانعلی پیروز شد، پرها مقصودلو مارین بوسیوویچ را شکست داد و سرگئی تیویاکف در برابر علیرضا فیروزجا با نتیجه تساوب متوقف شد و با نتیجه 2 بر2 دور سوم به پایان رسید.

لازم بذکر است در دور نخست جدول ستارگان تیم منتخب ایران تیم منتخب جهان را شکست داد، در دور دوم تیم منتخب جهان تیم منخب ایران را مغلوب کرد و در دور سوم با نتیجه تساوی به پایان رسید و در مجموعه نتیجه این رقابت تا پایان دور سوم 3 بر 3 مساوی بوده و شطرنج بازان جام ستارگان 5 دور دیگر باید باهم رقابت می کنند.

در بخش جدول A کاسپین کاپ و مهم ترین رقابت ها استاد بزرگ کارن گریگوریان از ارمنستان مقابل استاد فیده شاهین ساده به پیروزی رسید،  استاد بزرگ ویتالی برنادسکی در مقابل بردیا ویسی با نتیجه تساوی متوقف شد، استاد بزرگ مسعود مصدق پور در مقابل استاد فیده گریگور دیلانیان از ارمنستان با نتیجه تساوی متوقف شد، استاد فیده مهرداد صداقتی در مقابل استاد بزرگ بلژیکی وادیم مالاخاتکو به تساوی رسید و آراد نظری در مقابل استاد بین المللی آرش طاهباز به پیروزی رسید .

در جدول B کاسپین کاپ تا پایان دور سوم شوبام شوکلای هندی روی میز یک، مسعود کرمکژانی روی میز 2، آرناش بائورژان از قزاقستان روی میز 3 رضا صفایی نژاد و محمد امین اسماعیل نژاد از ایران روی میز های 4 و 5 به پیروزی رسیدند.

در جدول C کاسپین کاپ احمدعلی ابری، میثاق عبداللهی، هادی بیابانی به ترتیب روی میز های 1 تا 3 به پیروزی رسیدند.

در جدول D پارمیدا قزاقی، نازنین مبرهنی و خاتون باقیرووا در صدر جدول این گروه قرار گرفتند و در جدول E محمد حسین قنبر علی فرزاد پ، پویا گلشن نژاد، باراد یگانگی در میز های بالا به پیروزی رسیدند.

گفتنی است هفدهمین دوره از رقابت های بین المللی کاسپین کاپ و سومین دوره از رقابت های جام ستارگان تا ۳۰ بهمن ماه همه روزه در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی منطقه آزاد انزلی ادامه دارد.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.