جشنواره موسیقی فجر با استقبال مردم آبادان و خرمشهر روبرو شد

اجرای گروه های موسیقی سی و چهارمین جشنواره فجر در آبادان و خرمشهر مورد توجه اهالی فرهنگ و هنر و شهروندان این 2 شهرستان قرار گرفت.

به گزارش فرینا، در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر که برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود 13 گروه موسیقی از 24 بهمن ماه در سینما مهر آبادان و مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر اجرای برنامه را آغاز کرده اند.
دبیر سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر در منطقه آزاد اروند یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: 13 گروه هنری از 9 شهرستان تهران، آمل، شیراز، اهواز، بهبهان، رامهرمز، ماهشهر، آبادان و خرمشهر در سه سبک کلاسیک، پاپ و سنتی برنامه اجرا دارند.
سیدمحمدحسین مرعشی پور توجه به موسیقی فاخر و سنتی و آشنایی گروه های منطقه آزاد اروند با سبک های اجرای گروه های مختلف موسیقی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و بیان داشت:از میان آثار حضور یافته در آبادان و خرمشهر یک اثر در سبک کلاسیک و یک اثر در سبک پاپ است و 11 گروه دیگر اجرای موسیقی سنتی است.
سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند نیز بر وجود پتانسیل‌های بسیار در حوزه هنری اعم از سینما و موسیقی در آبادان و خرمشهر اشاره کرد و افزود:سه جشنواره تئاتر، فیلم و موسیقی فجر در منطقه برنامه ریزی و اجرا شده است.
قدرت اله طمیمیان افزود:اجرای جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره موسیقی می‌تواند زمینه آشنایی مردم و هنرمندان با کارهای برتر هنری کشور همچنین امکان آموزش و ارتقای کیفیت آثار بومی را فراهم می کند.
وی افزود: منطقه آزاد اروند جز معدود مناطقی در کشور است که جشنواره موسیقی فجر همزمان با تهران در آن برگزار می‌شود.
به گزارش فرینا جشنواره موسیقی فجر در هفت استان برگزار می شود و منطقه آزاد اروند یکی از 2 استانی است که به صورت همزمان با تهران از 24 تا 30 بهمن میزبان این جشنواره است.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.