قهرمان جدول استادی هفدهمین دوره رقابت های بین المللی شطرنج جام کاسپین معرفی شد

در پایان هفدهمین دور رقابتهای بین المللی شطرنج جام کاسپین در منطقه آزادانزلی در جدول استادی مسعودمصدق پور استاد بزرگ شطرنج کشورمان با ریتینگ ۲۵۳۱ قهرمان شد و ویتالی برنادسکی با ریتینگ ۲۵۷۰ از اوکراین و کارن گریگوریان از ارمنستان با ریتینگ ۲۵۹۰ به ترتیب در مکان‌های دوم و سوم جای گرفتند.

به گزارش فرینا، بنا براین گزارش در جدول استادی این رقابت ها که با حضور ۷۹ شطرنج‌باز آغاز شد در دور پایانی رقابت ها ویتالی برنادسکی با ریتینگ ۲۵۷۰ از اوکراین مقابل هائیک یرتیسیان با ریتینگ ۲۱۵۲ از ارمنستان روی میز سه، مهراب خوشکلام با ریتینگ ۲۲۶۳ مقابل واهی دانیلیان با ریتینگ ۲۱۸۶ از ارمنستان، گریگور دیلانیان با ریتینگ ۲۲۴۱ از ارمنستان مقابل علی عابدی با ریتینگ ۲۱۶۳ به برتری دست‌یافتند.

مسعود مصدق پور استاد بزرگ شطرنج کشورمان با ریتینگ ۲۵۳۱ مقابل آزر میرزائوف با ریتینگ ۲۴۸۳ از جمهوری آذربایجان روی میز یک قرار گرفت و با تساوی به کار خود خاتمه داد، مصدق پور با کسب این تساوی هفت امتیازی شده و به مقام قهرمانی در جدول استادی دست‌یافت.

در پایان دور نهم جدول B این مسابقات که با حضور ۱۳۸ شطرنج‌باز دارای ریتینگ زیر ۲۱۰۰ برگزار شد در دور پایانی مسابقات، علیرضا مبارک نژاد از گیلان با ریتینگ ۱۹۰۱ با کسب ۷.۵ امتیاز و مانی جاهدی از گیلان با کسب هفت امتیاز به ترتیب در مکان‌های اول و دوم جای گرفتند.

در این جدول، مجتبی اسکندری با ریتینگ ۲۰۷۶، پرویز خزایی با ریتینگ ۱۹۶۲، علیرضا مقیمی از گیلان با ریتینگ ۲۰۶۴ و آروین عادلی با ریتینگ ۲۰۷۳ با کسب هفت امتیاز به ترتیب در مکان‌های سوم تا ششم جای گرفتند.

در جدول C این مسابقات که با حضور ۲۳۱ شطرنج‌باز دارای ریتینگ زیر ۱۸۰۰ برگزار شد در دور پایانی مسابقات، اتابک اسدی با ریتینگ ۱۷۸۳ از گیلان با کسب ۱۰ امتیاز به مقام قهرمانی و ماهان کرمی از گیلان با ریتینگ ۱۷۱۱ با کسب ۹ امتیاز به مقام دومی جام دست‌یافتند.

در این جدول، آریا قانع با ریتینگ ۱۶۲۰، آروین کاسیپور با ریتینگ ۱۷۵۲، احمدعلی ابری با ریتینگ ۱۷۹۳، بهداد دادمهر با ریتینگ ۱۷۰۵، میثاق عبدالهی با ریتینگ ۱۷۸۱، مهدی ابراهیمی با ریتینگ ۱۷۹۱ و رسول طاهری با ریتینگ ۱۶۷۹ با کسب ۸.۵ امتیاز به ترتیب در مکان‌های سوم تا نهم جدول جای گرفتند.

در جدول بانوان این مسابقات که با حضور ۳۴ شطرنج‌باز برگزار شد در دور پایانی جام، خاتون باقیروا با ریتینگ ۱۸۷۸ از جمهوری آذربایجان با کسب هفت امتیاز به مقام قهرمانی جام دست‌یافت، پروا بهزادنظیف شطرنج‌باز گیلانی با ریتینگ ۲۰۰۱ و نازنین مبرهنی با ریتینگ ۱۹۲۹ با کسب ۶.۵ امتیاز به ترتیب به مقام‌های دوم و سوم جام نائل آمدند.

سحر معصومی شطرنج‌باز گیلانی با ریتینگ ۱۷۷۸، ژاله بابازاده از جمهوری آذربایجان با ریتینگ ۱۸۲۳، هستی سیدی با ریتینگ ۱۶۵۷ و لیلا بوداقوا از جمهوری آذربایجان را ریتینگ ۱۳۶۴ با کسب شش امتیاز به ترتیب در مکان‌های چهارم تا هفتم جای گرفتند.

در جدول زیر ۱۴ ساله‌های این مسابقات که با حضور ۲۶۳ شطرنج‌باز برگزار شد در دور پایانی جام، هیراد صابری از گیلان با کسب ۹.۵ امتیاز و با ریتینگ ۱۴۹۳ به مقام قهرمانی جام دست‌یافت، محمدحسین قنبرعلی‌فرزاد با کسب ۹ امتیاز و با ریتینگ ۱۸۳۷ نایب‌قهرمان جام شد.

در این جدول پرهام نوروزی از گیلان با ریتینگ ۱۴۰۹ با کسب ۹ امتیاز به مقام سومی جای دست‌یافته و محمدامین بی‌ریا از گیلان با ریتینگ ۱۷۲۸، نعیم کالوندی با ریتینگ ۱۵۷۳، باراد یگانگی با ریتینگ ۱۵۶۵، علیرضا یزدانی با ریتینگ ۱۳۸۹، امیرمحمد شاه‌محمدی با ریتینگ ۱۲۲۲ و یاشار جلالی با ریتینگ ۱۴۴۹ با کسب ۸.۵ امتیاز به ترتیب در مکان‌های چهارم تا نهم جای گرفتند.

در پایان مسابقات بین‌المللی شطرنج بلیتس (ریتد) جام کاسپین، علی عابدی با کسب ۹.۵ امتیاز به مقام قهرمانی جام دست‌یافت، نیما حسین زاده و مسعود مصدق پور با کسب ۹ امتیاز به ترتیب در مکان دوم و سوم جای گرفتند، محمد خادمی، علی فقیه نواز و مرتضی اصغری با کسب هشت امتیاز به ترتیب مکان‌های چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند، در این جام ۱۴۹ شطرنج‌باز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

لازم به ذکر است در رقابت های بین المللی شطرنج جام ستارگان و رقابتهای کاسپین کاپ که به صورت همزمان در مرکز همایشها و نمایشگاه های بین المللی این منطقه از ۲۳ الی ۳۰ بهمن  برگزار شد ، حدود ۸۰۰شطرنج باز ایرانی و خارجی در قالب شش جدول، با یکدیگر رقابت کردند  که در این میان ۶۰ بازیکن خارجی از بیست کشور جهان مشتمل بر پانزده استاد بزرگ، پنج استاد بین المللی، دو استاد بین المللی بانوان، سیزده استاد فدراسیون جهانی شطرنج، چهار استاد فیده بانوان و چهل و چهار کاندیدای مستری در این رقابتها حضور داشتند و در جام ستارگان تیم منتخب ایران با نتیجه ۱۰ بر ۶  ستارگان جهان را شکست داد .

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو