قرارداد مطالعات امکان سنجی خط آهن جلفا – چشمه ثریا منعقد شد

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس از انعقاد قرارداد مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی احداث خط آهن جلفا ـ چشمه ثریا در کشور ترکیه توسط سازمان منطقه آزاد ارس، خبر داد.

به گزارش فرینا، ایرج حاتمی گفت: قرارداد امکان سنجی فنی و اقتصادی احداث خط آهن جلفا – چشمه ثریا برای اتصال راه آهن ایران به اروپا، منعقد شد.

حاتمی افزود: این طرح مطالعاتی با هزینه شش میلیارد و 600 میلیون ریالی سازمان منطقه آزاد ارس و در 18 ماه انجام می شود.

وی در زمینه مزایای احداث این خط آهن، تاکید کرد: با احداث این خط آهن، منطقه آزاد ارس به یک مگاپورت و هاب بزرگ لجستیکی در منطقه تبدیل خواهد شد.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه طرح مطالعاتی برای راه اندازی دو خط ترانزیت ریلی انجام می شود، افزود: در مرحله نخست یک خط با توان ترانزیت 6 تا 10 میلیون تن بار را داشته و با این کار خط آهن ارس به طور مستقیم به ترکیه و اروپا متصل می شود.

حاتمی با اشاره به اینکه دولت نیز از این طرح حمایت می کند و این مسیر جزو گزینه های مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: ترکیه نیز خط آهن خود تا چشمه ثریا گسترش می دهد و به محض اتمام احداث 147 کیلومتری این مسیر، اتصال راه آهن ایران به اروپا از این مسیر، محقق خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: جذب سرمایه گذار برای احداث این خط آهن به محض اتمام مطالعات امکان سنجی فنی و اقتصادی، آغاز خواهد شد تا ایران بدون نیاز به گذر از نخجوان به طور مستقیم از طریق ترکیه به اروپا متصل شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو