بندر چابهار محدودیتی برای پذیرش کشتی های غول پیکر ندارد

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از تخلیه و بارگیری 9 کشتی حامل کالای ترانزیتی افغانستان در بندر چابهار خبر داد و گفت: این بندر محدودیتی برای پذیرش کشتی های غول پیکر ندارد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بهروز آقایی در حاشیه بازدید 50 رسانه داخلی و خارجی از بندر چابهار در آستانه بهره برداری از تجهیزات استراتژیک این بندر و همچنین روز چابهار افزود: بندر چابهار را بر اساس چهار فاکتور ارتباط مزیت و ترافیک بار توسعه ترافیک دریایی مسافری دریایی تبدیل چابهار به دروازه ملل و توسعه تعاملات زیست‌محیطی و منطقه‌ای تجسس و نجات دریایی در دریای عمان توسعه دادیم وی تصریح کرد برای توسعه چابهار در حوزه زیرساخت های عمرانی و تجهیزاتی 203 هکتار از سه سال در پس کرانه ها انجام شده ضمن اینکه پنج اسکله در فاز 1 به تعداد اسکله‌ها اضافه شد همچنین در حال حاضر برای درافت اسکله‌های بندر چابهار 16.5 متر طراحی شده است.
آقایی بیان کرد: در حال حاضر با توجه به زیرساخت‌های موجود در بندر چابهار هیچ محدودیتی برای پذیرش کشور غول پیکر سوپرپاناماکس وجود ندارد ضمن اینکه محدودیت فصلی نیز برای پهلوگیری کشتی ها در بندر چابهار نداریم.
وی از خرید 30 دستگاه تجهیزات استراتژیک از جمله هشت دستگاه مکنده غلات برای توسعه زیرساخت‌های بندر چابهار خبر داد و گفت: ظرفیت مکنده های غمناک برای تخلیه 600 تن در ساعت است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با یادآوری اینکه از سال گذشته تاکنون 9 کشتی حامل محموله های ترانزیتی افغانستان در زمان کوتاهی در بندر چابهار تخلیه و منتقل شده است افزود: در 12 سال اخیر بیشترین تخلیه و بارگیری کالا با حدود 2 میلیون تن طی 11 ماه امسال صورت گرفته است.
آقایی با بیان این که امیدواریم بندر چابهار پیوند دهنده خوبی برای کشورهای منطقه باشد اظهار کرد: فرصت های سرمایه گذاری بسیار خوبی در بندر چابهار برای کشورهای مختلف از جمله هندی ها وجود دارد که می توان به تکمیل فاز 2 توسعه بندر چابهار بحث های نفتی و پتروشیمی کارخانه بسته بندی و پردازش و توسعه فازهای 4 و 5 اشاره کرد آقایی تأکید کرد یکی از اهداف ما کمک به جابجایی کالا به افغانستان است بندر چابهار به لحاظ رقابت‌پذیری یکی از بهترین مسیر ها برای صادرات مواد معدنی این کشور است.
گفتنی است؛ قرار است تا ساعاتی دیگر تجهیزات استراتژیک بندر چابهار با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری برسد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو