برگزاری نشست مدیران توسعه تجارت و بازرگانی سازمان منطقه آزاد ارس با فعالین اقتصادی آذربایجان شرقی

نشست توسعه تجارت و بازرگانی سازمان منطقه آزاد ارس و فعالین اقتصادی استان آذربایجان شرقی با حضور تعدادی از نمایندگان شرکت های مطرح تولیدی و تجاری آذربایجان شرقی در دفتر تبریز سازمان برگزار شد.

به گزارش فرینا، نشست توسعه تجارت و بازرگانی سازمان منطقه آزاد ارس و فعالین اقتصادی استان آذربایجان شرقی با حضور تعدادی از نمایندگان شرکت های مطرح تولیدی و تجاری آذربایجان شرقی در دفتر تبریز سازمان برگزار شد.
در این نشست مزایا و تسهیلات منطقه جهت ترخیص کالا برای شرکت های فعال تشریح و مواردی چون استفاده از مزیت قانونی ارزش افزوده و معافیت 20 ساله از مالیات به اطلاع حاضرین در جلسه رسید.
در خصوص سوالات برخی از فعالین حوزه ترخیص و امور گمرکی در موضوعات ثبت سفارش و اختصاص ارز و رفع تعهدات ارزی، شرایط و وضعیت موجود تشریح و اطلاعات مزایایی نظیر امکان ثبت سفارش سریع در کمتر از یک روز در منطقه آزاد ارس و امکان تخصیص ارز نیمایی به ثبت سفارش کالاهایی که از طریق منطقه صورت می گیرد در اختیار اعضا قرار گرفت.
برخی از شرکت های وارد کننده کالا از مرزهای مختلف کشور از جمله شرکتهای فعال در حوزه سلولوزی، لوازم خانگی و تولید پرده با توجه به امکان بررسی درخواست صاحبان کالاها و شرکت ها برای افزایش تامین هزینه های عملیاتی از محل سود بازرگانی سازمان منطقه آزاد ارس، برای استفاده از مرزهای ارس اعلام آمادگی کردند.
افزایش تعاملات سازمان منطقه آزاد با سازمان های مختلف، جهت تسریع در امور ترخیص کالا نیز یکی دیگر از خواسته های فعالین تولیدی و صنعتی در این جلسه بود و اقدامات صورت گرفته از جمله استقرار نمایندگی استاندارد و ایجاد مدیریت بهداشت و غذا و داروی سازمان به اطلاع اعضا رسید.
همچنین نمایندگان اتحادیه حق العمل کاران و فعالین حوزه تجاری نیز در این جلسه خواستار احیای جایگاه گمرک جلفا به سالهای قبل از 1370 شده و در خصوص اتصال مجدد راه آهن برای واردات و صادرات از طریق سیستم ریلی بحث و بررسی شد.
در بخش دیگری از این جلسه، طرحی بررسی شد تا بر اساس آن، برای برقراری ارتباط مستمر و پیوسته با بخش خصوصی و فعالین اقتصادی و تولیدی استان ، دفتری در اتاق بازرگانی به سازمان منطقه آزاد اختصاص یابد تا به صورت برنامه ریزی شده در طول هفته یکی از مدیران معاونت اقتصادی سازمان در آن مستقر و به سوالات مراجعین پاسخ دهد.

گزارش تصویری را اینجا ببینید

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو