9 / هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری ها با کشورهای همجوار در چابهار نداریم

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هیچ محدودیتی برای توسعه همکاری ها با کشورهای همجوار نظیر افغانستان محصور در خشکی نداریم و تمام کشورهای آسیای میانه می توانند از فرصت های بی نظیر این منطقه استفاده کنند.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، احمد علی موهبتی در همایش بین المللی توسعه بندر چابهارافزود: بندر چابهار نقطه اتکای بازرگانی و ترانزیت و از مهمترین فرصت های تجاری ایناستان محسوب می شود.
موهبتی، اتصال ریل به چابهار را ضروری دانست و افزود: با گسترش محدوده منطقه آزاد چابهار، عملیاتی شدن ساخت و توسعه فرودگاه، ساماندهی و حذف حاشیه نشینی و اتصال ریل به بندر و شهر چابهاراز مهم ترین چالش های این منطقه است.
وی گفت: استفاده از مسیر چابهار برای ترانزیت کالا به اروپا علاوه بر کاهش 50 درصدی درزمان، نقش موثری در پایین بودن قیمت کالا برای سرمایه گذاران و مردم کشورهای آسیایمیانه و افغانستان دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بندر چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و متصل به آبهای آزاد اقیانوس هند و دارا بودن سالن مجهز مسافری باید به کانون مسافرت های دریایی ایران تبدیل شود .
موهبتی خاطرنشان کرد: چابهار می تواند به عنوان هاب منطقه ای ترانزیت، ترانشیب و کانون مسافرتهای دریایی نقش ایفا کند .
وی بیان کرد: سالن مسافری بندر شهید کلانتری توانایی پذیرش همزمان 600 مسافر را دارد و می توان مسافرتهای دریایی به کشورهای همجوار را انجام داد .
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: کمک به کشورهای محصور در خشکی به شاخص های اقتصادی این کشورها منجرمی شود .
موهبتی با قدردانی از تاکید رهبر معظم انقلاب برای توسعه سواحل مکران، اظهار داشت: در سال های اخیر باتوجه به نگاه ویژه همه مسئولان کشور شاهد تامین زیرساخت های پهلوگیری کشتی های غولپیکر هستیم .
وی با اشاره به سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت در توسعه زیرساخت های بندرچابهار، گفت: با توجه به ظرفیت های این بندر 60 تقاضای سرمایه گذاری به ارزش 2 هزارو 400 میلیارد ریال ارائه که برخی ها منجر به امضای قرارداد شده است .
استاندار سیستان و بلوچستان بر تکمیل زیرساختهای حمل و نقل، ساخت آزاد راه و آغاز عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار و حل مشکلات تردد کامیون ها برای توسعه بهتر این شهرستان تاکید کرد .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.