استارت کسب و کارهای نوین در منطقه آزاد اروند

دنیای امروز به سرعت در حال پیشرفت است و دستیابی به وضعیت مطلوب توسعه یافتگی‏ هدف اساسی برنامه‏ریزان و سیاست گذاران هر جامعه است ؛ توسعه یافتگی با شاخصهای متعددی از جمله تکنولوژی درارتباط است ، که از ابزارهای اساسی و مؤثر دستیابی به جامعه ای پیشرفته تراست.

استارتاپ ها اهمیت نمادین در فضای اقتصادی دارند. اینکه با یک ایده نو و تلاش و استمرار می‌توان کسب‌وکار موفقی ایجاد کرد در فرهنگ جامعه تمایل برای مشارکت اقتصادی و احساس تعهد به کار را تقویت می‌کند؛ نفس مشاهده موفقیت برخی کسب‌وکارهای نوپا می‌تواند انگیزه نسل جدید برای کار و تحصیل را بیشتر کند؛.از مزایای دیگر این نوع کسب و کارها، رشد سریع آن ها است که سبب توسعه هر جامعه ای شده و در نتیجه اشتغالزایی خوبی نیز به همراه می آورند.

رشد استارتاپ ها در شهرستان های آبادان و خرمشهر هم روز به روز بیشتر می شود و بالطبع افراد بیشتری انگیزه ی لازم برای اجرایی کردن ایده هایشان را پیدا می کنند؛ پوشیده نیست که نگاه مثبت سیاست گذاران سازمان منطقه آزاد اروند ، در این زمینه با تاکید بر انجام زیرساخت های لازم سخت افزاری زمینه و بستر لازم را برای رشد این کسب و کار محیاتر می سازد .

نبض توسعه دنیای امروز در دستان استارتاپ ها است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در نشست با مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بابیان اینکه امروز بخش اصلی نبض توسعه در دستان استارتاپ ها است، گفت: اقداماتی در همین خصوص نیز درمنطقه آزاد اروند انجام‌شده است اما با توجه به افزایش اهمیت استارتاپ ها نیاز است تا تمرکز بیشتری بر این حوزه شود.

اسماعیل زمانی ادامه می دهد: آبادان و خرمشهر از دیرباز دروازه ورود تمدن به کشور بوده‌اند و آثار آن نیز همچنان در منطقه مشهود است ؛ مردم منطقه آزاد اروند با تکنولوژی بیگانه نیستند وهمواره ازایده‌های جدید در این منطقه استقبال شده است.

زمانی با اشاره به اینکه آغاز به کار جدی‌تراستارتاپ ها نیازمند انجام اقدامات پایه‌ای است، عنوان کرد: باید مطالعاتی انجام شود تا بدانیم کار بر روی کدام حوزه‌ها اهمیت بیشتری دارد و تمرکز استارتاپ ها در این منطقه بر روی کدام موضوعات موفق‌تر است.

وی در پایان خصوصی‌سازی را عامل چابک‌تر شدن طرح‌ها دانست و افزود: بانک‌ها نیز باید از استارتاپ ها حمایت کنند و با ارائه وام‌های کم‌بهره به تقویت ایده‌های جدید کمک کنند.

تحقق شهر الکترونیک وارائه خدمات شایسته به شهروندان

خانواده بزرگ ۳ سوت متشکل از تیم هایی با تجربه در حوزه IT و برنامه نویسی، اقتصاد، بازرگانی ، مارکتینگ و نتوورک مارکتینگ، تامین کالا و ارسال است؛ مصطفی صابری موسس این کسب و کار استارتاپی در آبادان است که در گفت و گو با روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند، می گوید : فروشگاه ۳ سوت در سال ۹۶ توسط شرکت هدیش توسعه هوشمند اروند ،با هدف ایجاد زیرساختی هدفمند در سطح کیفی عالی در حوزه فروش کالاهای هایپر مارکتی و خدماتی آنلاین و در راستای تحقق شهر الکترونیک و ارائه خدمتی شایسته به شهروندان و اشتغال پایدار برای جوانان بومی راه اندازی شد .

وی ادامه می دهد: این خدمت اپلیکیشن موبایل با بهره‌مندی از ۸۰ نفر جوانان مومن و مستعد و آموزش دیده در دو شیفت کاری در حال خدمت رسانی به شهروندان آبادانی و اهوازی است، سه امر کمبود زمان ، دشواری دسترسی به محصولات متنوع و آلودگی شهری ما را بر آن داشت که متخصصین امر را در کنار هم گرد آوریم و با توجه به نیاز جامعه مدرن به زمان و علاقه به استفاده از تکنولوژی، سامانه ای را جهت سهولت زندگی مکانیزه امروز فراهم کنیم.

صابری تاکید می کند: مقصود ما در ۳ سوت، آسان کردن خرید برای متقاضی تنها با یک کلیک و دسترسی کامل به کالاهای سوپرمارکتی روزمره و جدید در زمان و مکان مطلوب است. این هدف به ظاهر کوچک، نقشی بسیار بزرگ در زندگی روزمره ما ایفا می‌کند؛ شما می توانید زمان خود را در منزل و محل کار مدیریت و ذخیره کنید و متعاقباً این امر به جلوگیری از هدر رفتن زمان های طلایی شما، کاهش سفرهای درون شهری و در نهایت کاهش حجم ترافیک و آلودگی شهری می‌انجامد؛ زمان ارسال کوتاه به دلیل سیستم هوشمند پیگیری سفارشات و پیک‌های کاردان و آموزش‌دیده ما مهیا شده است که کالا را به رایگان به دست شما کاربران می رساند.

در پایان باید گفت سازمان منطقه آزاد اروند درصدد است زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه این نوع از کسب و کارها را بیش از پیش فراهم کند؛ تا با انجام این مهم  فصل جدیدی از اشتغال برای جوانان مستعد بومی ایجاد شود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو