پهلوگیری سومین کشتی گندم در بندر شهید بهشتی چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از پهلوگیری سومین کشتی کابوتاژی گندم در بندر شهید بهشتی چابهار خبر داد .

به گزارش فرینا، بهروز آقایی درباره پهلوگیری سومین کشتی گندم در بندر شهید بهشتی، افزود: کشتی بهشاد حامل گندم کابوتاژی به مقدار 19489 تن در اسکله فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی پهلو گرفت. تخلیه کالای کشتی بلافاصله با استفاده از تجهیزات استراتژیک مکنده غلات آغاز شد. محموله کشتی، مورد استفاده استان‌های شرقی است که پس از تخلیه کامل بصورت حمل یکسره از طریق بندر چابهار حمل خواهد شد .
آقایی گفت: از سال قبل تاکنون 9 کشتی حامل کالاهای ترانزیتی کشور افغانستان با کمترین زمان انتقال داده شد. در 12 سال گذشته بیشترین تخلیه و بارگیری در بندر چابهار طی 11 ماه اخیر محقق شده است. بیش از 50 درصد کالاها از سال قبل تا به امروز به طور مستقیم از بنادر مبدأ نظیر کاندلا به بندر چابهار ورود کرده‌اند و این بندر امروز پذیرای هر نوع کالای کشتی است .
وی ادامه داد: 8 دستگاه مکنده غلات با ظرفیت هر کدام 600 تن در بندر فعال است که دو کشتی را تاکنون به صورت کابوتاژ تخلیه و بارگیری کرده است . 5 اسکله در بندر چابهار به تعداد اسکله‌ها در فاز یک افزوده شد و درافت اسکله‌های بندر چابهار 16,5 متر طراحی شده است .
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: بندر چابهار یکی از بنادری است که می‌تواند به کشورهای منطقه کمک کند و پیوند دهنده بنادر منطقه خواهد بود . سرمایه‌گذاری امروز در چابهار در 20 سال اخیر بی‌نظیر بوده است .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو