زیرساخت‌های لازم برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در منطقه آزاد انزلی فراهم می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی طی بازدیدی از شرکت‌های «کافه‌بازار»، «دیوار» و اپلیکیشن نقشه «بلد» از تلاش‌ها برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این منطقه خبر داد. 

به گزارش فرینا، رضا مسرور با استقبال از تصمیم مدیران هلدینگ هزاردستان برای حضور محصولات این شرکت در بندر انزلی گفت: «زیرساخت‌های لازم را از هر نظر برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم روند مناسبات اداری و دولتی و همچنین فرآیند صدور تاییدیه‌ها و مجوزها را در این زمینه تسهیل کنیم.»
مسرور پس از بازدید چند ساعته از بخش‌های مختلف هلدینگ هزاردستان در تهران در جلسه‌ای با مدیران شرکت‌های زیرمجموعه این هلدینگ ابراز امیدواری کرد حضور بزرگان استارتاپی ایران در انزلی ضمن اشتغالزایی برای جوانان شهرهای شمالی کشور، جلوی مهاجرت جوانان را بگیرد و آنها را به حضور در شهر و کشور خود علاقه‌مند کند.

در این بازدید که با حضور مدیران ارشد هلدینگ هزاردستان، صاحب محصولات پرمخاطبی مثل دیوار و کافه‌بازار صورت گرفت، حسام آرمندهی مدیرعامل این هلدینگ از ایده راه‌اندازی یک شهرک فناوری در بندر انزلی خبر داد و گفت: «حضور شرکت‌های دانش‌بنیان مثل بلد، دیوار و کافه‌بازار در شهر انزلی می‌تواند زمینه‌ای فراهم کند تا سایر بزرگان این عرصه نیز با حضور در شهرهای مختلف کشور از استعدادهایی که در این شهرها حضور دارند استفاده کنند. حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی و فراهم‌سازی داده‌های مورد نیاز آن از اولویت‌های کاری ما در این منطقه خواهد بود. ما قبل از انزلی در یزد حضور پیدا کردیم و تیم پشتیبانی تلفنی سایت دیوار در شهر یزد پاسخگوی تماس‌ها از سراسر کشور است.»
آرمندهی با اشاره به ظرفیت‌های اشتغالزایی از طریق صنعت آی‌تی در همه شهرهای کشور، ابراز امیدواری کرد در ۵ سال آینده برای صدها نفر در استان گیلان فرصت کار در بزرگترین شرکت‌های آی‌تی کشور فراهم شود.
مدتی است هلدینگ هزاردستان قسمت‌هایی از شرکت‌های زیرمجموعه خود شامل اپلیکیشن‌های کافه‌بازار،‌ دیوار و بلد را به شهرهای مختلف کشور به غیر از تهران منتقل کرده و بندرانزلی اکنون به یکی از پایگاه‌های استقرار این مجموعه تبدیل شده است. استفاده از نیروی مستعد بومی، کارآفرینی، کاهش هزینه‌های مربوط به شهرهای گرانقیمت و کمک به توسعه شهرهای مختلف کشور در حوزه صنعت آی‌تی از مهمترین اهداف این تصمیم‌گیری عنوان شده است.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان با اشاره به راه‌اندازی نیروگاه برق در حال تاسیس در این منطقه، گفت: «تلاش می‌کنیم قسمتی از ظرفیت این نیروگاه را به مجموعه هزاردستان اختصاص دهیم. همچنین سعی می‌کنیم با تهیه زیرساخت‌ها به ویژه افزایش پهنای باند اینترنت زمینه را برای حضور سایر بازیگران بزرگ صنعت آی‌تی کشور در منطقه انزلی فراهم کنیم. قطعا تکمیل راه‌آهن تهران-رشت در ماه‌ آینده نیز به تکمیل این فرآیند کمک زیادی خواهد کرد.»
در گزارش پراکندگی توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی در استان‌های ایران که کافه بازار در آبان‌ماه سال جاری منتشر کرده است استان گیلان با وجود رتبه دهم در میان استان‌های کشور از نظر تعداد توسعه‌دهندگان، رتبه دوم را در تولید برنامه‌های موبایلی به خود اختصاص داده‌است و حدود ۱۰ درصد از کل برنامه‌های تولید شده در کشور در این استان تولید شده‌اند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.