برگزاری دوره مهارت‌آموزی نیروهای شاغل در پارس جنوبی

مدیر امور مالی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با اشاره به برگزاری دوره مهارت‌آموزی نیروهای پارس جنوبی گفت: کارآموزان بومی استان بوشهر می‌توانند با مهارت‌آموزی زمینه اشتغال خود را در صنایع پارس جنوبی فراهم کنند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حمید رضا جهانی ظهر امروز در نشست با مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال، حمایت از تولید داخلی، افزایش سطح مهارت شاغلان، حفظ شغل، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید اظهار داشت: در رأس هرم توسعه، توسعه منابع انسانی قرار دارد و به عبارت دیگر تنها با توسعه منابع انسانی می‌توان توسعه را محقق کرد و این جزو با توسعه مهارت آموزی محقق نمی‌شود.
جهانی، تنها راه دست‌یابی به توسعه ماشین‌آلات و صنایع نیست افزود: اگر صنایع به دنبال توسعه خود هستند باید یک بخش عمده از برنامه‌ریزی‌های خود را بر توسعه منابع انسانی قرار دهند.
وی تاکید کرد: تنها با توسعه ماشین‌آلات، ساخت‌وساز و توسعه کمی بدون توجه به ارتقاء سطح مهارت نیروی انسانی، دستیابی به توسعه امکان‌پذیر نیست.
مدیر امور مالی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از برنامه ویژه مهارت‌آموزی کارکنان پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: مهارت آموزی کارکنان پارس جنوبی به‌صورت ویژه در دستور کار سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیزبا بیان اینکه صنعت با آموزش، تعالی می‌یابد گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای در تعامل با صنعت رشد می‌کند و صنعت نیز با آموزش، تعالی می‌یابد.
عبدالمجید دراهکی با تأکید بر اهمیت حوزه صنعت در توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: صنعت در مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای همانند تار و مهارت پود آن است به طوری که کار و تولید اگر با دقت درکنار هم قرار گیرند، نتایج ماندگار و مؤثری را در پیشبرد اقتصادی ایجاد می‌کنند.
دراهکی لزوم تعامل دو جانبه فنی و حرفه‌ای و صنایع برای توسعه منابع انسانی را مهم خواند و افزود: اگر صنایع به دنبال توسعه هستند و افقی را برای خود در نظر گرفته‌اند، باید یک بخش عمده از برنامه‌ریزی‌های خود را بر توسعه منابع انسانی متمرکز کنند که تحقق این امر بدون تعامل با فنی و حرفه‌ای امکان‌پذیر نیست.
وی با تشکر از حمایت‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای در استان بوشهر تصریح کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس می‌توانند همکاری خوبی در راستای برگزاری آموزش‌های مهارتی و توانمندسازی نیروی انسانی داشته باشند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به اینکه آموزش مهارتی نقش مهمی را در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار در سطح جامعه ایفا می‌کند،گفت: با برنامه ریزی منسجم و هدفمند توسعه آموزش‌های مهارتی در صنایع استان بوشهر در سال 98 با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.