قطب جدید انرژی در منطقه عسلویه ایجاد می شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: با توجه به استقرار صنایع بالادستی و پایین دستی در منطقه پارس جنوبی و آغاز فعالیت‌های زیرساختی در مناطق پارسیان و لامرد، در آینده نزدیک قطب جدید انرژی عسلویه ایجاد خواهد شد.

به گزارش فرینا، سید پیروز موسوی در نشست هم‌اندیشی مدیران مناطق ویژه اقتصادی با مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: در اراضی پیرامون فازهای پالایشگاهی، قطب جدید صنایع پایین‌دستی پتروشیمی نیز توسعه می‌یابد که در صورت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی  برای 10هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد خواهد کرد.
موسوی با بیان اینکه با تلاش و پیگیری‌های وزیر نفت هم اکنون ایران در برداشت گاز از پارس جنوبی از کشور قطر پیشی‌گرفته است تصریح کرد: در آینده‌ای نزدیک فازهای 13 و 22 تا 24 پارس جنوبی نیز توسط رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح می‌شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تاکید کرد: با بهره‌برداری از  فاز14 پارس جنوبی در سال آینده پرونده توسعه پارس جنوبی بسته خواهد شد.
موسوی با اشاره به طرح‌های صنایع پایین دستی گفت: برخی از طرح‌های باقی مانده صنایع پتروشیمی در پارس جنوبی طی دو سال آینده  به بهره‌برداری خواهد رسید اما هدف ما تکمیل زنجیره ارزش از طریق توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی است که بر این اساس اراضی مناسب  برای این طرح‌ها پیش‌بینی شده است.
وی نزدیکی این منطقه به خلیج‌فارس را به عنوان یک آبراه بین‌المللی و دسترسی آسان به خوراک صنایع پتروشیمی نظیر متانول، میعانات گازی، اتان و ... را فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: هدف ما در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  خلق ارزش افزوده از طریق  تولید محصولات متنوع است تا بتوانیم علاوه بر درآمدزایی برای کشور در توسعه اشتغال جوانان نیز نقش‌آفرینی کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین وجود شهرهای سیراف و جم را در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دو عنصر مهم در توسعه توریسم صنعتی بر شمرد و اضافه کرد: ترکیب صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در کنار تمدن تاریخی سیراف و اقلیم منحصر به فرد جم می‌تواند این مناطق را از لحاظ گردشگری به یک قطب جدید با عنوان  پایتحت انرژی و تمدن صنعتی جدید تبدیل کند.

گفتنی است؛ «نشست هم انديشي مديران عامل مناطق ويژه اقتصادي کشور» با هدف بحث و تبادل نظر در مورد مسائل و مشکلات مناطق ویژه اقتصادی و تبیین برنامه و اهداف کلان برای سال 1398 برگزار شد، «مرتضی بانک» مشاور رییس جمهور، «علیرضا جعفری هرندی» معاون توسعه مدیریت، «اکبر افتخاری» معاون تولید، صادرات و فناوری، «جعفر آهنگران» مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی، مدیران و کارشناسان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و مدیران عامل مناطق ویژه اقتصادی حضور داشتند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو