هدفگذاری ۱۰۰ میلیون دلاری صادرات مجدد برای سال ۱۴۰۰

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه صادرات مجدد در سال 1400 از منطقه آزاد ماکو، 100ميليون دلار هدفگذاری شده است گفت: اين رقم در سال 96، 7ميليون دلار بوده و برای سال97، 10ميليون دلار پیش بینی شده است.

به گزارش فرینا، ابراهیم جلیلی درخصوص افزايش صادرات کالای توليدی در منطقه افزود: هدفگذاری که برای صادرات کالای تولیدی برای ۱۴۰۰ هدفگذاری شده  80ميليون دلار است که اين رقم در سال96، 8ميليون دلار بوده برای سال97، 9ميليون دلار پیش بینی شده است.

جلیلی با اشاره به برگزاری بزرگترین اجلاس استراتژی های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات برترین شرکت های ایران با عنوان اجلاس انتخاب ملی گفت: این اجلاس با حضور مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و جمعی از نمایندگان مجلس، در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد.

وی ضمن بیان اهداف برگزاری این اجلاس، افزود: اجلاس انتخاب ملی با توجه به سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و نقش صادرات و تولیدات ملی در رشد اقتصادی برگزار شد که این امر تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی و رونق و سوق دادن جامعه به سمت استفاده از کالای ایرانی و تشویق و حمایت از مدیران و متخصصین را در پی دارد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در این اجلاس که برترین های اقتصاد و صنعت ایران حضور داشتند،سازمان منطقه آزاد ماکو  توانست نشان ملی رتبه نخست برترین سازمان  در حمایت و توسعه صادرات بخش خصوصی به اروپا کسب کند.

***جذب سرمایه گذاری خارجی ۵۸ میلیون دلاری برای سال ۱۴۰۰ هدفگذاری شده است

جلیلی با اشاره به اینکه با برنامه ريزی های انجام داده برای سال 1400، جذب سرمايه گذاری داخلی 1880ميليارد ريالی را جزء اهداف خود قرار داده ایم اظهار داشت:‌ در سال 96، 959 ميليارد ريال جذب سرمايه گذاری داخلی داشتیم و هدفگذاری سال97 نيز 961 ميليارد ريال است. همچنین سرمايه گذاری خارجی 58 ميليون دلاری را برای سال 1400 هدفگذاری کرده ايم در حالیکه در سال 96 ، 20ميليون دلار بوده و پیش بینی می شود برای سال 97 نيز 22ميليون دلار تحقق یابد.

وی با اشاره به احداث شهرک صنعتی صنايع سبک،‌ احداث شهرک صنايع نيمه سنگين  و مشارکت در احداث شهرک صنعتی مشترک با ترکيه تصریح کرد: علاوه برآن مشارکت در احداث سايت انرژی بر و آماده سازی دهکده لجستيک همچنین بين المللی کردن فرودگاه ماکو، ايجاد پنجره واحد سرمايه گذاری و جذب بانک ها و بيمه های خارجی جهت ايجاد شعبه در منطقه در برنامه های خود داریم.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به پیگیری سازمان منطقه آزاد ماکو برای  گشايش بورس بين المللی افزود: با راه اندازی بورس بین المللی ماکو علاوه بر گسترش تعاملات جهانی و با محوریت ارز و یورو، سهام پروژه های سرمایه گذاری این مناطق در بازار سرمایه به فروش می رسد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.