9 / مناطق آزاد به مراکز تولید و صادراتی بزرگ در کشور تبدیل می شوند

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری تاکید کرد: مناطق آزاد به مراکز تولید و صادراتی بزرگ در کشور تبدیل می شوند.

به گزارش فرینا، در ادامه سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید به استان گیلان، ١٠ طرح زیرساختی، تولیدی و خدماتی توسط مرتضی بانک نماینده رییس جمهور در این سفر افتتاح و آغاز شد.
برای این طرح ها 2 هزار و 919 میلیارد ریال سرمایه گذاری و برای ۴۸۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.
یکی از مهم ترین این طرح ها؛ عملیات اجرایی دو پست اسکله در بندر کاسپین در منطقه آزاد انزلی بود که بصورت ارتباط ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهور آغاز و فرمان آن صادر شد. 
مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این ارتباط به ارائه گزارشی از روند اجرای طرح های مذکور پرداخت. 
مرتضی بانک در این خصوص خطاب به دکتر روحانی گفت: منطقه آزاد انزلی در دولت تدبیر و امید با توسعه و تکمیل زیرساخت های صنعتی، بندری و گردشگری به الگوی توسعه و کانون فعال اقتصادی در شمال کشور تبدیل شده است.
وی ادامه داد: تمامی طرح هایی که در دو بازدید قبلی حضرتعالی از این منطقه آغاز شده بود همانند بندر کاسپین، بزرگترین آکواریوم کشور با سرمایه گذاری خارجی و بزرگترین اسکله تفریحی مارینا با اهتمام و تلاش همکارانم در این منطقه افتتاح و در حال بهره برداری است.
بانک افزود: امروز هم همزمان با سومین سفر جنابعالی به استان گیلان ۱۰ پروژه بندری، صنعتی و تجاری افتتاح و عملیات اجرایی احداث دو پست جدید بندر کاسپین آغاز می شود. 

وی به طرح های آماده افتتاح در این منطقه اشاره کرد و گفت: هشت سیلو با ظرفیت ۳۰ هزار تن با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و ایجاد اشتغال برای ۲۰ نفر در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین، دو انبار سرپوشیده با ظرفیت ۱۰ هزار مترمربع و سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی با اشتغالزایی ۲۰ نفر، چهار دستگاه مخزن روغن با ظرفیت ۱۴۱۰۰ متر مکعب با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغال ۱۰ نفر، چهار طرح سرمایه گذاری تولیدی در بخش های پوشاک، مزرعه پرورش آبزیان، تولید MDF  با روکش ملامین، تولید آب آشامیدنی طعم دار و بسته بندی و فرآوری دانه خوراکی با حجم سرمایه گذاری حدود ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی ۸۰ نفر از جمله پروژه هایی است که در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری رسید. 
مشاور رییس جمهور ادامه داد: فاز جنوبی مجتمع تجاری برند سنتر با مساحت ۱۳۷۰۰ متر مربع و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر از سوی بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از پروژه های تجاری و خدماتی است که در این سفر افتتاح شد. هم چنین عملیات اجرایی ۲ پست اسکله جدید با میزان سرمایه گذاری یکهزار میلیارد ریالی در بندر کاسپین با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز می شود. 
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه با اشاره به اینکه با حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی بسیاری از واردکنندگان پوشاک در این منطقه به تولیدکنندگان این صنعت تبدیل شده اند گفت: ظرفیت های تولیدی در منطقه آزاد انزلی در چند سال گذشته افزایش یافته است و جریان حمایت از تولید کالای ایرانی و تبدیل واردکننده به صادرکننده نشان دهنده موفقیت این منطقه در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی است. 
وی در پایان گفت: تمامی این پروژه ها با سرمایه گذاری 2 هزارو 919 میلیارد ریالی (290 میلیارد تومان) توسط بخش خصوصی در منطقه آزاد انزلی و اشتغال ۴۸۳ نفر صورت گرفته است.

رییس جمهور: منطقه آزاد انزلی؛ مرکز صادراتی پوشاک

دکتر حسن روحانی رییس جمهوری تاکید کرد: مناطق آزاد به مراکز تولید و صادراتی بزرگ در کشور تبدیل می شوند.
رییس جمهور امشب (چهارشنبه) در مراسم افتتاح طرح ها و پروژه های منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه مناطق آزاد با اجرای برنامه های حمایتی از سرمایه گذاران می توانند به مراکز تولید و صادرات در کشور تبدیل شوند و منطقه آزاد انزلی در حوزه پوشاک، تولید کیف و کفش و سایر مصنوعات چرمی از مهارت های بسیار خوبی برخوردار است. 
وی تاکید کرد: با اتصال راه آهن سراسری به بندر کاسپین که وزیر راه و شهرسازی قول اجرای آن تا سال 1399 را داده اند امکان صادرات کالا از طریق منطقه آزاد انزلی تسهیل شود.    
روحانی با ابزار خوشحالی و امیدواری از اینکه تمامی پروژه هایی که امروز در منطقه آزاد انزلی توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است گفت: این حرکت جای تشویق دارد و برای دولت بسیار مهم است. 
دکتر روحانی تاکید کرد: کسانی که اقدام به سرمایه گذاری برای تولید می کنند در واقع در راه خدا جهاد می کنند و در خط مبارزه با دشمنان ایران قرار دارند. 

گفتنی است؛ همزمان با سفر رییس جمهور به استان گیلان، اتصال و احداث خط راه آهن رشت ـ انزلی به بندر کاسپین در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی انزلی، امروز (چهارشنبه) در قالب تفاهم نامه ای میان خیراله خادمی معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و رضا مسرور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به امضاء رسید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو