با حکم وزیر علوم؛

مدیرعامل منطقه آزاد قشم عضو هیات امنای دانشگاه هرمزگان شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عضویت هیات امنای دانشگاه هرمزگان منصوب شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس از قشم، «حمیدرضا مومنی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم طی حکمی از سوی «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عضویت هیات امنای دانشگاه هرمزگان منصوب شد.
مدت زمان این حکم، چهار سال بوده و در بخشی از آن آمده است: «در اجرای بند «ب – 9» ماده دو قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با استناد به بند «ج» ماده یک قانون تشکیل هیات‌های امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، به موجب این حکم به عضویت هیات امنای دانشگاه هرمزگان منصوب می‌شوید.»
طی این حکم بر لزوم نقش آفرینی این عضو هیات امنای دانشگاه هرمزگان در پیشبرد برنامه‌های آموزش عالی تاکید شده است.
گفتنی است، «حمیدرضا مومنی» از 23 اسفندماه سال 1393 تاکنون در سمت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم فعالیت دارد.
قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت ‌علوم، تحقیقات و فناوری کشور مشتمل بر 13ماده و 9 تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه هجدهم مرداد‌ماه 1383 مجلس شورای اسلامی تصویب و در ‌تاریخ 28مردادماه همان سال به تایید شورای نگهبان رسید.
بند «ب-9» ماده دو این قانون مربوط به تایید صلاحیت و صدور احکام جهت اداره امور دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تحت پوشش‌ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و بند«ج» ماده یک به تعمیق و گسترش علوم، معارف، ارزش‌های انسانی، اسلامی و اعتلای‌ جلوه‌های هنر و زیبایی‌شناسی و میراث علمی تمدن ایرانی و اسلامی اشاره دارد.
بنابر آخرین آمار رسمی اعلام شده از سوی پرتال رسمی دانشگاه هرمزگان، این مرکز علمی با حدود شش هزار دانشجوی دختر و پسر در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا و برخورداری از 210 عضو هیات علمی در حال فعالیت است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو