عسلویه اصلی‌ترین کانون انرژی کشور می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از آغاز فعالیت‌های زیرساختی در مناطق پارسیان و لامرد و ایجاد قطب جدید انرژی در عسلویه خبر داد.

به گزارش فرینا، سید پیروز موسوی افزود: در اراضی پیرامون فاز‌های پالایشگاهی، قطب جدید صنایع پایین‌دستی پتروشیمی نیز توسعه می‌یابد که در صورت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای 10 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

موسوی با اشاره به طرح‌های صنایع پایین دستی ادامه داد: برخی از طرح‌های باقی مانده صنایع پتروشیمی در پارس جنوبی طی دو سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، اما هدف ما تکمیل زنجیره ارزش از طریق توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی است که بر این اساس اراضی مناسب برای این طرح‌ها پیش‌بینی شده است.

وی نزدیکی این منطقه به خلیج‌فارس به عنوان یک آبراه بین‌المللی و دسترسی آسان به خوراک صنایع پتروشیمی نظیر متانول، میعانات گازی، اتان و... را فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: هدف ما در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خلق ارزش افزوده از طریق تولید محصولات متنوع است تا بتوانیم علاوه بر درآمدزایی برای کشور در توسعه اشتغال جوانان نیز نقش‌آفرینی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس همچنین وجود شهر‌های سیراف و جم را در نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس دو عنصر مهم در توسعه توریسم صنعتی بر شمرد و افزود: ترکیب صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در کنار تمدن تاریخی سیراف و اقلیم منحصر‌به فرد جم می‌تواند این مناطق را از لحاظ گردشگری به یک قطب جدید با عنوان پایتحت انرژی و تمدن صنعتی جدید تبدیل کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو