امضای تفاهم نامه ۴ هزار میلیارد ریالی سرمایه گذاری کشاورزی و دامپروری در منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ تفاهم نامه ایجاد مجتمع دامپروری دام سنگین ۵ هزار رأسی و کشت علوفه جهت تامین واحد دامداری همچنین احداث کشتارگاه صنعتی و بسته بندی گوشت به ظرفیت سه هزار تن در سال بین منطقه آزاد ماکو و هلدینگ کشاورزی کمیته امداد حضرت امام (ره) امضا شد.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی افزود: سایت های دامپروری  برای این منظور جانمایی شده و یک هزار هکتار از اراضی  پایاب سد کرم آباد جهت کشت و تامین علوفه مورد نیاز مجتمع دامداری پس از تعیین الگوی کشت  در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: از امروز بر اساس قوانین و مقررات منطقه مجوزهای لازم برای آغاز عملیات اجرایی این سرمایه گذاری بزرگ در منطقه صادر می شود و سازمان تمام تلاش خود را برای اجرای سریع این طرح  انجام خواهد داد. 

مدیرعامل شرکت هلدینگ کشاورزی کمیته امداد امام خمینی (ٰه) نیز با اشاره به اینکه این سرمایه گذاری اشتغالزایی بسیار زیادی دارد گفت:  گیاهان داروئی و زعفران در منطقه آزاد ماکو توسط این شرکت زراعت می شود و  احداث کشتارگاه صنعتی و بسته بندی گوشت در یکی از سایت هایی که منطقه آزاد پیش بینی شده است 

علیرضا غنی زاده با بیان اینکه تمامی سرمایه گذاری ها در این مجتمع اقتصادی با مشارکت جامعه هدف کمیته امداد و مددجویان است، گفت: انجام طرح های اشتغالزایی در راستای تحقق رویکرد و راهبرد این نهاد حمایتی مبنی بر توانمند سازی خانوارهای زیرپوشش است. 

وی با اشاره به آمادگی کامل مجتمع اقتصادی کمیته امداد برای اجرای طرح‌های اقتصادی بزرگ در مناطق محروم از جمله مناطق مرزی آذربایجان غربی افزود: اجرای طرح‌های اقتصادی به بهره‌وری مناسب از منابع آب و خاک، اشتغال و تولید پایدار به‌ویژه برای مددجویان منجر می‌شود. 

شایان ذکر است : هلدینگ توسعه دامپروری و کشاورزی امداد در ابتدا با توجه به فعالیت های گسترده در حوزه دامپروری و کشاورزی  تحت عنوان معاونت کشاورزی مجتمع اقتصادی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۹۴ با هدف استفاده بهینه از توانمندی ها و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی و تشکیل زنجیره تولید، این شرکت در قالب یک هلدینگ (با شرکت های تابعه) شکل گرفت.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو