چرخ توسعه خراسان جنوبی با اختصاص 200 میلیون دلار به حرکت می‌افتد

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه موقعیت منطقه ویژه اقتصادی بیرجند منحصر به فرد است گفت: با اختصاص 200 میلیون دلار از صندوق ارزی می‌توان چرخ توسعه خراسان جنوبی را به حرکت درآورد.


به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مرتضی صفدری‌زاده در نشست فعالان اقتصادی خراسان جنوبی با محمدباقر نوبخت اظهار داشت: مرز ماهیرود یک مرز بین المللی است و می‌تواند حداقل با امکانات موجود 800 کامیون را جواب دهد.
صفدری زاده افزود: خراسان جنوبی دارای ظرفیت و پتانسیل‌های بالایی و نیروی انسانی ارزشمندی است و معتمدیان استاندار خراسان جنوبی یکی از مدیران توانمند در استان است.
وی گفت: خراسان جنوبی دارای منطقه ویژه اقتصادی است که برای نخستین بار توسط بخش خصوصی ایجاد و اداره می‌شود و تاکنون 44 مورد سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی انجام شده و برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه طراحی ساخت و تولید ماشین آلات خط تولید کاشی و سرامیک در این منطقه شکل گرفت.
رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: اگر به دنبال الگوی توسعه برای استان هستیم نیاز به مدیر توانمند و ارزشمند در استان داریم که استاندار خراسان جنوبی فرصتی مناسب برای این استان هستند معتمدیان استاندار خراسان جنوبی با ورود به استان ابتدا در فرودگاه بیرجند رفتند و پروازهای آتا را در استان نهایی کردند.
صفدری‌زاده با بیان این‌که راهی جز توسعه برای استان نیست اظهار کرد: با اختصاص 200 میلیون دلار از صندوق ذخیره ارزی در مدت سه ماه یا شش ماه می‌توان چرخ توسعه استان را به حرکت درآورد و امیدواریم این مبلغ و علاوه بر آن نیز 100 میلیون دلار برای توسعه زیرساخت‌ها به استان اختصاص داده شود.
وی با بیان اینکه موقعیت منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در محور شمال جنوب منحصر به فرد است و شرایط خوبی برای مراودات فراهم کرده است افزود: این منطقه از نمونه‌های موفق حضور بخش خصوصی و ایجاد مراکز اقتصادی است و ماهیرود مرز پرسود برای ایران است که معبر مطمئن برای ارسال صادرات کالاهای ایرانی است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو