انجام مانور مدیریت بحران در پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)

شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام همواره با برگزاری مانورهایی از این قبیل در راستای توانمند سازی و آمادگی هرچه بیشتر مدیران و کارکنان خود در مواقع اضطراری و شرایط بحرانی گامی مهم و موثر برداشته است.

به گزارش فرینا، شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام و سازمان منطقه ویژه اقتصادی به منظور ارتقاء سطح آمادگی و تصمیم گیری مدیران، کارشناسان و کارکنان خود در شرایط بحرانی، مانور واکنش در شرایط اضطراری و مدیریت بحران را در سطح مجتمع پتروشیمی بندرامام برگزار کردند.
روز دوشنبه 20 اسفند ماه 1397 به منظور شناسایی نقاط ضعف و قوت و همچنین بالابردن سطح آمادگی و تصمیم گیری مدیران و کارکنان، مانور واکنش در شرایط اضطراری و مدیریت بحران با حضور حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) و نیز دیگر مدیران ارشد و میانی شرکت بصورت منطقه ای برگزار گردید که در تمامی مراحل اجرایی مانور مدیران ارشد پتروشیمی بندرامام و سازمان منطقه ویژه اقتصادی از طریق ویدیو کنفرانس با یکدیگر در ارتباط بودند و موفق شدند با ایجاد محیطی حقیقی و شرایط واقعی عملکرد خود را بخوبی بسنجند و نقاط ضعف را شناسایی نمایند.
می توان افزود مانور مذکور با سناریو از پیش مشخص شده نشت گاز در مخازن واحد وینیل کلراید منومر (VCM) شرکت فرآورش بندرامام آغاز شد که در دقایق اولیه بعد از اعلام نشت گاز فرضی کمیته های مدیریت بحران در 3 سطح صفر (تیم فرماندهی حادثه ICT ) ، یک (تیم فرماندهی حادثه ICT ) و دو (تیم مدیریت بحران CMT ) در سطح مجتمع تشکیل شدند و طبق برنامه ریزی های مشخص شده تمامی واحد ها و نیروهای عملیاتی ، امدادی و ستادی وارد عمل شدند و تمامی مراحل مانور طبق برنامه برگزار گردید.
گفتنی است طی این مانور عملیات هایی همچون مدیریت نفرات حاضر در مجتمع، تخلیه کارکنان و منتقل کردن آن ها به محل های امن، تخلیه واحد های CF و PX، تخلیه اسکله ها، انتقال مصدومان به مراکز درمانی ، کنترل نشت گاز و مخازن مجاور، جلوگیری از پخش شدن گاز نشتی و ارتباط مستقیم و تصویری با سازمان منطقه ویژه اقتصادی تمرین و به مرحله اجرا رسید.
شایان ذکر است شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) همواره با برگزاری مانورهایی از این قبیل در راستای توانمند سازی و آمادگی هرچه بیشتر مدیران و کارکنان خود در مواقع اضطراری و شرایط بحرانی گامی مهم و موثر برداشته است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو