تسهیل تردد گردشگران با ایمن سازی جاده های جزیره قشم

مدیر فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از اتمام پروژه های آسفالتی و اصلاح نقاط حادثه خیز بخش های مختلف جزیره به منظور تسهیل در تردد و ایمن سازی سفر گردشگران نوروزی خبر داد.

به گزارش فرینا، حسین ناصری نژاد بیان کرد: یکی از مهم ترین علل تصادفات جاده ای، طرح هندسی نامناسب راه ها و آسفالت هاست که این مدیریت با اصلاح این موارد در سطح جزیره تلاش کرده تا مسافران در سفر به قشم با رعایت اصول ایمنی در رانندگی، از ایام نوروز و به دور از خطر تصادفات احتمالی به بهترین نحو ممکن بهره ببرند.
وی ادامه داد: آسفالت نقطه حادثه خیز رو به روی اسکله کاوه قشم که  به مساحت چهار هزار مترمربع و حجم 500 تُن انجام شد، یکی از این اقدامات اصلاحی بوده است.
به گفته مدیر فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم، آسفالت اسکله سهیلی نیز از 12 تا 14 اسفند ماه با حجم970 تُن در مساحت هشت هزار مترمربع از دیگر اقدامان انجام شده این مدیرت بوده است.
وی از تسطیح حاشیه جاده ها به وسیله ماشین آلات راه سازی خبر داد و گفت: این عملیات جهت جلوگیری از آبگرفتگی احتمالی در صورت بارندگی به انجام رسید و در ادامه نیز جاده ساحل جنوبی به همین منظور لکه گیری شد.
مدیر فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به انجام خط کشی روکش آسفالت جاده لافت به درگهان به متراژ 50 کیلومتر خبر داد و تصریح کرد: خط کشی 30 کیلومتر آسفالت قدیمی این جاده نیز به منظور دید بهتر رانندگان در ساعات شب به انجام رسیده است.
 ناصری نژاد در توضیح بیشتر اقدامات صورت گرفته توسط این مدیریت، عنوان کرد: تعویض گاردریل های آسیب دیده به طول یک هزار و 200 متر در مسیرهای ترددی اتوبان قشم به درگهان و درگهان به لافت نیز در راستای ایمن سازی جاده های جزیره صورت گرفته است.
مدیر فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: تمامی این پروژه ها در قالب پروژه بهسازي و روكش آسفالت راه هاي اصلي غرب جزيره قشم با اعتبار 195 میلیارد ریال به پایان رسید.
جزیره قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس، با سواحل نیلگون در جنوبی ترین بخش از جغرافیای ایران، با توسعه ظرفیت های گردشگری و تفریحی در ایام نوروز، پذیرای تعداد زیادی از هم وطنان سراسر کشور است که این جزیره را مامنی برای آرامش و تفریح دیده اند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو