قشم با آوای رنگارنگ نُت ها، میزبان گردشگران نوروزی شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری برنامه های متنوع موسیقایی و برپایی نمایشگاه های فرهنگی در جزیره به مناسبت ایام نوروز 98 خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری با اعلام این خبر اظهار داشت: این برنامه ها با هدف خلق ایامی شاد و مفرح برای شهروندان و گردشگران نوروزی از ابتدای نوروز تا پایان تعطیلات به اجرا درمی آید.
وی به برگزاری موسیقی صحنه ای به مدت 14 شب با حضور خوانندگان بنام کشور اشاره کرد و افزود: تمامی رستوران ها و کاشانه های مهمان جزیره در این ایام به برگزاری موسیقی محلی به صورت زنده می پردازند و علاوه بر مهیاسازی اوقاتی شاد، به معرفی سنت های بومی این منطقه نیز خواهند پرداخت.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم، اماکن تفریحی و تجاری و مبادی ورودی جزیره نیز با کارناوال شاد عروسکی به پیشواز گردشگران نوروزی می روند.
کمساری ادامه داد: در نوروز 98، روستاها و اماکن فرهنگی جزیره میزبان جشنواره "هنرمند درون من" با اجرای بازی های بومی-محلی و برنامه های شادی برای کودکان می باشند.
وی از برگزاری جنگ شادی در تالار آیینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: اجرای تئاتر طنز و مویسقی سنتی از ویژه برنامه های اجرا شده در این جنگ شبانه است که با همکاری موسسات فرهنگی-هنری قشم و کانون هنر برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به برپایی دو نمایشگاه عکس و یک نمایشگاه کتاب با محوریت معرفی آداب و سنن، طبیعت و ظرفیت های زیستی جزیره اشاره کرد و از شهروندان و گردشگران نوروزی دعوت کرد تا از این برنامه ها بازدید کنند.
شایان ذکر است، جزیره قشم به‌عنوان بزرگترین جزیره خلیج‌فارس در تنگه هرمز قرار دارد. مراکز تجاری و دیدنی‌های طبیعی نظیر جنگل‌های حرا، غارهای خوربس، تنگه چاهکوه و ظرفیت های بومی- محلی همانند صنایع متنوع دستی و موسیقی خاص ناحیه جنوب کشور از جمله جاذبه های توریستی قشم است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.