نظرسنجی از مهمانان نوروزی، معیاری برای توسعه آتی گردشگری در قشم

رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، نظرسنجی از گردشگران را معیاری برای شناسایی راه های مطلوب توسعه گردشگری قشم دانست.

به گزارش فرینا، محمدرضا عباسی بهره گیری از شاخص های آماری برای ارتقای سطح خدمات را از وظایف ذاتی کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم معرفی کرد و بیان داشت: جمع آوری و پردازش آمار و اطلاعات و تهیه تحلیل های آماری می تواند به رفع موانع و کاستی های خدمت رسانی و برنامه ریزی برای گردشگری کمک کند.
عباسی بر لزوم انجام نظرسنجی از گردشگران در مورد موضوعات خدماتی، رفاهی و  گردشگری تاکید کرد و افزود: بهترین راه برای شناخت مشکلات، چالش های سفر و گردشگری جزیره و دریافت انتقادات و پیشنهادات از سوی خدمات گیرندگان می باشد.
رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ادامه داد: فعالیت های این کمیته به ایام نوروز محدود نشده و به منظور برنامه ریزی برای کمیته های  9 گانه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، در تمام طول سال فعال می باشد.
به گفته عباسی، تهیه بولتن های آماری از شاخص های مورد نیاز کمیته های 9 گانه یکی از فعالیت های کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم پیش از شروع تعطیلات است.
وی در ادامه شرح وظایف این کمیته عنوان کرد: اطلاعات و شاخص های آماری به صورت تحلیلی و مقایسه ای است. به عنوان مثال گزارشات روزانه ارایه شده در طول ستاد دربردارنده آمار مقایسه ای با سال های قبل و با درنظر گرفتن شاخص هایی همچون، وضعیت آب و هوا، تعطیلات و ... می باشد.
عباسی ادامه داد: در سال های اخیر، اخذ داده ها و تحلیل آن بر بستر سامانه الکترونیکی و بدون دخالت اپراتور صورت می پذیرد که این امر علاوه بر افزایش صحت و دقت، منجر به بالا بردن سرعت و سهولت در دریافت تحلیل ها با شاخص های متنوع آماری خواهد شد.
رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم اظهار کرد: همچنین جمع بندی،گردآوری و تنظیم گزارش عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر در پایان  کار این ستاد نیز توسط این کمیته صورت می گیرد.
یادآور می شود، ستاد اجرایی خدمات سفر یک تشکل کشوری است. این ستاد به منظور ارایه هرچه بهتر خدمات خود به گردشگران نوروز 1398 از 25 اسفند ماه آغاز به کار کرده و از 9 کمیته در جنبه های مختلف خدمت رسانی تشکیل شده است که شامل؛ کمیته های حمل و نقل، خدمات شهری و روستایی، اطلاع رسانی، تبلیغات-امور فرهنگی و فضای مجازی، پشتیبانی و امور اجرایی، برنامه ریزی و آمار، نظارت- تنظیم بازار ـ ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت-سلامت، خدمات انتظامی-امنیتی و ترافیک و اسکان و رفاه می شود.

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.