آمار گردشگران قشم از 337 هزار نفر فراتر رفت

قائم مقام ستاد اجرایی تسهیلات سفر قشم از ورود 337 هزار و 356 گردشگر به جزیره قشم از 25 اسفند 97 تا پایان چهارمین روز فروردین امسال خبر داد.

به گزارش فرینا، عبدالجواد کمالی گفت: این تعداد گردشگر از سه مبدا هوایی (فرودگاه بین المللی قشم)، دریایی (اسکله شهید حقانی بندرعباس) و زمینی (مسیر خودرویی بندر پهل با استفاده از شناورهای لندینگ کرافت) وارد جزیره قشم شدند.
کمالی با اشاره به اینکه طی این مدت 134 هزار و 287 نفر از ساکنان جزیره و مهمانان نوروزی هم قشم را از سه مسیر خروجی به سمت نقاط مختلف کشورمان ترک کردند، افزود: این رقم در مقایسه با آمار 163 هزار و 519 نفری که در مدت مشابه سال گذشته جزیره قشم را ترک کرده بودند نشان از کاهش 17 درصدی سفرهای خروجی از جزیره و ماندگاری بیشتر مهمانان در این منطقه دارد.
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، در این مدت 278هزار و 762 گردشگر با استفاده از 65 هزار و 25 دستگاه انواع خودور از طریق اسکله پهل با سوار شدن بر روی شناورهای ویژه حمل خودرو (لندینگ کرافت ها) وارد اسکه لافت در جزیره قشم شدند.
کمالی گفت: در این مدت 49 هزار و 942 گردشگر هم با احتساب 2.5 روز تعطیلی تردد دریایی از اسکله شهید حقانی بندرعباس، با استفاده از شناورهای مدرن و ایمن وارد اسکله شهید ذاکری شهر قشم شدند و تعداد هشت هزار و 652 گردشگر هم از استان های مختلف با هواپیما وارد این جزیره شدند.
وی با اظهار امیدواری از عادی شدن شرایط جوی و افزایش سفر گردشگران به جزیره زیبای قشم، افزود: از 25 اسفند سال گذشته تا پایان چهارمین روز از فروردین 98، آمار شب اقامت گردشگران در جزیره قشم به رقم 756 هزار و 521 رسیده است.
قائم مقام ستاد اجرایی تسهیلات سفر قشم گفت: در این مدت 265 هزار و 138 گردشگر از سایت های منحصر به فرد گردشگری قشم بازدید کردند که در مقایسه با آمار 250 هزار و 235 بازدید مدت مشابه سال گذشته از رشد 6 درصدی برخوردار بوده است.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب کشور قرار دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو