تنوع، ویژگی مهم ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس، تنوع آثار را یکی از ویژگی های مهم ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس عنوان کرد.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده، گفت: در ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس با افتخار میزبان هنرمندانی از نقاط مختلف ایران هستیم و تنوع آثار رسیده به جشنواره به خصوص در بخش آیینی، ویژگی بارز این دوره است.
داداش زاده افزود: اقوام مختلف ایرانی دارای آیین های نوروزی متفاوتی از نظر اجرا و فرم هستند و این آیین ها به همراه آثار رسیده به بخش غیر آیینی، در 3 روز تئاتری پرفشار به اجرا در می آیند.
وی با اشاره به حضور هنرمندان نام آور در ششمین دوره جشنواره، خاطرنشان کرد: ششمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس نسبت به دوره های گذشته از نظر کمی و کیفی با رشد بسیار خوبی روبرو بوده است و افراد مطرح و برند تئاتر استان ها آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده اند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: حضور چهره های شاخص در بخش داوری و مهمانان نام آور عرصه تئاتر، اعتبار بالایی به جشنواره تئاتر خیابانی ارس به عنوان تنها رویداد تئاتری کشور که در ایام نوروز و روز جهانی تئاتر برگزار می شود، بخشیده است.
داداش زاده با اشاره به اینکه اهداف متفاوتی در این دوره از جشنواره دنبال می شود، گفت: علاوه بر نمایش آیین های نوروزی اقوام مختلف ایرانی، تلاش می کنیم تا نمایش هایی با موضوع استفاده از کالای ایرانی و پتانسیل های مناطق آزاد به منظور فرهنگ سازی اجرا شود.
وی عنوان کرد: استفاده از زبان هنر و به خصوص هنر تئاتر خیابانی برای آموزش و فرهنگ سازی، یکی از دستاوردهای این جشنواره بوده است و از هر فرصتی برای استفاده از این هنر در آموزش و فرهنگ سازی عمومی تلاش خواهیم کرد.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس افزود: برای نمونه در طول سال گذشته از تئاتر خیابانی برای آموزش مباحث مربوط به حوزه غذا و دارو بهره گرفته ایم.
داداش زاده خاطرنشان کرد: علاوه بر این، برخی از آثار شاخص جشنواره گذشته نیز در طول سال در جشنواره هایی چون جشنواره تئاتر فجر، حضور یافته اند و این موضوع نشان دهنده کیفیت آثار ارائه شده در ارس است.
وی یکی از دلایل موفقیت جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس را حرکت پیوسته و منطقی آن عنوان کرده و گفت: این جشنواره ظرف چند سال از یک جشنواره محلی به یک جشنواره معتبر سراسری تبدیل شده است و این حرکت منطقی، ارس را به یک برند در تئاتر خیابانی تبدیل کرده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد: رویدادسازی یکی از رویکردهای مهم در منطقه آزاد ارس است و جشنواره تئاتر خیابانی، نمونه ای از رویدادهای ارس محسوب می شود که به یک رویداد معتبر و جذاب تبدیل شده است.
داداش زاده با اشاره به اینکه تئاتر خیابانی بدون مخاطب مفهومی نخواهد داشت، گفت: منطقه آزاد ارس در ایام نوروز میزبان میلیون ها گردشگر از اقصی نقاط کشور است که مخاطب این جشنواره نیز محسوب می شوند و از تمام علاقمندان دعوت می کنیم تا در روزهای 7 تا 10 فروردین با حضور در ارس از این رویداد جذاب، استفاده کنند.
ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس که در سال اول فعالیت سراسری خود توانست 161 اثر نمایشی را از 20 استان و 5 منطقه آزاد کشور به خود جلب نماید همزمان با روز جهانی تئاتر، هفتم فروردین ماه 1398 (27 مارس2019) در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو