پیام مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گیلان، اردبیل و ایلام به جشنواره تئاتر خیابانی ارس

مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های لرستان، گیلان، اردبیل و ایلام در پیام های جداگانه ای بر تاثیرگذاری جشنواره تئاتر خیابانی ارس تاکید کردند.

به گزارش فرینا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در پیامی تئاتر خیابانی را به دلیل حضور در بطن جامعه، مهم و تاثیرگذار عنوان کرد.
در متن پیام حجت الاسلام حمید رضا حنان، آمده است: تئاتر،هنری آگاهی بخش و بصیرت افزاست که مقابل دیدگان مخاطب و نفس در نفس وی خلق می شود و در این میان تئاتر خیابانی به دلیل حضور در بطن جامعه و در میان مردم از ویژگی و شاخصه ای خاص برخوردار است . بسیار خرسندم که امسال و در ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، پژمان شاهوردی، هنرمندی از بروجرد، دیار فرزانگان و فرهیختگان، به نمایندگی از لرستان حضور دارد تا معرف فرهنگ و هنر مردمان اصیل این استان باشد. برای برگزار کنندگان این جشنواره ی وزین و بزرگ آرزوی موفقیت و بهروزی دارم و امیدوارم به همت این عزیزان، شاهد برگزاری یک رویداد بزرگ هنری در منطقه ی آزاد ارس باشیم .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی ارس در نوروز، بهار را فصل رویش های هنری عنوان کرد.
عمران خودآموز در بخش های از این پیام تاکید کرده است: بهار فرصت رویش است، رویش جوانه های مهربانی و عشق. بهار زیباترین آفرینش هنری خالق هستی است و نوروز بهانه ای برای آغازی زلال و دل انگیز در زندگی . در طلیعه نوروز 98 برگزاری ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس که سرشار از بوی عطر فروردین است  را به همه هنرمندان عزیز به ویژه هنرمندان ارزشمند عرصه تئاتر خیابانی تبریک می گویم و امیدوارم که این جشنواره فرصتی برای رویش های روشن هنرمندان باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در پیام جداگانه ای، تاکید کرد: جشنواره تئاتر خیابانی ارس فرصت تعامل مستقیم، منطقه آزاد، مردم و هنرمندان را فراهم می کند.
در بخش هایی از متن پیام فیروز فاضلی آمده است: تئاتر هنر ارتباط است. رسانه ای است که میان فرستنده و مخاطب فاصله ای وجود ندارد و تأثیر نظر مخاطب در لحظه بر فرستنده هویداست. بازیگر از نفس تماشاگر انرژی می گیرد و به آنها بر می گرداند. در تئاتر خیابانی مخاطب تماشاگری نیست که بلیط در دست به تماشای یک اثر هنری آمده باشد. گاه رهگذری است که فقط ثانیه هایی درنگ می کند تا خستگی از پاهایش بزداید. تئاتر خیابانی یک رسانه ی تعاملی است. اندیشمند است و مردمی و هنگامی که این عناصر در کنار هم آمیخته و استفاده گردد راه سعادت را در همان ثانیه ها روشن می کند و اگر نقصلنی در آن باشد در مسیر باد به سوسو کشیده می شود. ارس فرصتی است تا در منطقه ای آزاد مشق کنیم فضای تعاملی رسانه ای که نفسش در نفس تماشاگر گره خورده است.
همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با ارسال پیام جداگانه ای، حضور و همراهی ارگانها، نهادها و بخش های مختلف در کنار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری برنامه های فرهنگی را موجب پیدایش فرصتهای جدید عنوان کرد.
در بخش هایی از پیام سیدناصر اسحاقی آمده است: استفاده از گونه های مختلف هنرهای نمایشی مانند تئاتر خیابانی، ظرفیتی برای سازمان ها به وجود می آورد که می توانند به راحتی با هزاران نفر از انسان ها ارتباط برقرار کنند. تئاتر خیابانی، ظرفیتی تمام نشدنی است که منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس به خوبی در ۵ دوره گذشته توانسته است از آن استفاده نماید. حضور هنرمندان تئاتر از استان‌های مختلف کشور و گردشگرانی از سراسر میهن عزیزمان ایران در کنار هم می تواند جشنواره را به محل تلاقی اندیشه ها تبدیل نماید و این هم افزاییِ در کنار هم بودن، ظرفیت جدیدی است که باید به پتانسیل های قبلی یعنی "اجرا و تماشا" اضافه شود. بسیار خرسندم که استان اردبیل نیز  با یک کار نمایشی از شهرستان گل آذین و سرسبز خلخال با عنوان "شاعر زباله ها" کار هنرمند ارجمندمان شیرزاد عسگری، مهمان این رویداد مهم کشوری است. برای عوامل اجرایی و هنرمندان حاضر در ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس، آرزوی توفیق دارم و امیدوارم این رویداد مهم کشوری در توسعه ارتباطات انسانی و اهداف تعیین شده بیش از پیش موثر باشد.
گفتنی است، ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس که در سال اول فعالیت سراسری خود توانست 161 اثر نمایشی را از 20 استان و 5 منطقه آزاد کشور به خود جلب نماید همزمان با روز جهانی تئاتر، هفتم فروردین ماه 1398 (27 مارس2019) در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.