افزایش آمار ورود مسافران نوروزی به جزیره کیش

یش از 96 هزار مسافر نوروزی از 25 اسفند 97 تا 3 فروردین 98 از بندرها و فرودگاه، وارد جزیره کیش شده‌اند که این آمار در همسنجی با مدت مشابه پارسال 8 درصد افزایش یافته است .

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، طبق آمارهای اعلام شده، از 25 اسفند 97 تا 3 فروردین امسال، در مجموع 420 پرواز از شهرهای مختلف به مقصد جزیره کیش انجام شده و از این طریق 60 هزار و 462 نفر از مسیرهای داخلی و خارجی وارد جزیره کیش شده اند، همچنین، بیش از 35 هزار و 871 گردشگر توسط 73 شناور به جزیره کیش سفر کرده اند.
در همین مدت، 6 هزار و 530 خودرو مربوط به مسافران نوروزی با استفاده از 187 لندینگ کرافت از طریق بنادر مجاور به کیش منتقل شده است.
مسوولان امور گردشگری جزیره کیش، قبلا پیش بینی کرده بودند که میزان ورود مسافران نوروزی در سال جدید تا 30 درصد افزایش می یابد و بر اساس همین پیش بینی، برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در بخشهای مختلف برنامه ریزی کرده اند.
دبیر ستاد تسهیلات نوروزی کیش در این زمینه با اشاره به احتمال افزایش مسافران در مقایسه با ایام نوروز سال 97 به ایرنا گفت: باتوجه به نشست های متعدد کمیته های 11 گانه و ستاد مسافران نوروزی کیش، هماهنگی لازم برای به کارگیری تمامی امکانات بین همه نهادهای خدمت رسان صورت گرفته و تلاش شده تا خدماتی مطلوب به مسافران و گردشگران ارائه شود .
مجید ملانوروزی، با اشاره به اینکه حمل و نقل همواره یکی از مهمترین بخش های مورد توجه و مشکل آفرین کیش در ایام نوروز بوده اضافه کرد: در بخش حمل و نقل شهری و دریایی ضمن آسیب شناسی دوره های گذشته، تدابیری اتخاذ شده تا مسافران نوروزی بتوانند بسهولت در نقاط مختلف جزیره تردد کنند و در این زمینه علاوه بر به کارگیری امکانات موجود، اتوبوس های ویژه و در سطح استاندارهای جهانی به ناوگان حمل و نقل اضافه شده است.
همچنین با توجه ناپایداری هوا و دریا تسهیلات پارکینگی برای توقف خوروهای مسافران نوروزی در بنادر چارک و آفتاب در نظر گرفته شده است.
از طرفی برخی گزارشهای دریافتی حاکی از آن است که ناپایداری هوا و وزش باد شدید، ظرف چند روز اخبر موجب بروز مشکلاتی برای ورود گردشگران از مسیر دریایی شده بگونه ای که بسیاری از مسافران نوروزی دربنادر چارک و آفتاب برای بهتر شدن شرایط دریا و حرکت شناورها به مقصد جزیره کیش انتظار می کشند.
*جزیره کیش در ایام نوروز 97 (از 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 97) میزبان بیش از 234 هزار گردشگر از 2 مسیر هوایی و دریایی بود.
از مجموع این مسافران 145 هزار و 434 نفر به وسیله یک هزار و 84 پرواز از سراسر کشور به جزیره کیش وارد شدند و در این بین 57 درصد پروازها از تهران به کیش بود و شهرهای اصفهان، مشهد و شیراز هر یک 10 درصد از آمار پروازها، بندرعباس و اهواز هر یک 3 درصد، تبریز 2 درصد و سایر شهرها 5 درصد از پروازهای ورودی به کیش را به خود اختصاص دادند.
همچنین در مدت یاد شده 89 هزار و 263 گردشگر نیز از مسیر دریایی و از سه بندر چارک، لنگه و آفتاب به وسیله 234 شناور مسافری و 582 لندینگ کرافت به جزیره کیش سفر کردند و با وجود محدودیت خودرویی اعمال شده 17 هزار و 832 دستگاه خودرو با متوسط 4 سرنشین به کیش وارد شدند.
جزیره مرجانی کیش به عنوان قطب گردشگری کشور و یکی از مقصدهای اصلی مسافران نوروزی هر ساله در ایام نوروز جزیره کیش میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران اسلامی است که به منظور گذران تعطیلات عید در شرایط مناسب آب و هوای کیش و بهره گیری از جاذبه های طبیعی و گردشگری از دو مسیر هوایی و دریایی به این منطقه آزاد کشور سفر می‌کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو