در جشنواره ترنم بهار منطقه آزاد انزلی؛

نوروز بازار، نمایشگاهی از تنوع فرهنگی بازارهای گیلان زمین

در چهارمین جشنواره ترنم بهار این منطقه نوروز بازار، نمایشگاهی از فرهنگ بازارهای گیلان زمین است که به عنوان بخش مهمی از جشنواره در فاز تجارت و گردشگری منطقه، صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی نقاط مختلف گیلان در آن عرضه می شود.

به گزارش فرینا، براین اساس در 120 غرفه این نمایشگاه بزرگ انواع غذاها و چاشنی ها، سوغات مختلف روستاها و شهرهای استان و صنایع دستی هنرمندان اقوام مختلف گیلان زمین در قالب یک نمایشگاه به صورت مجتمع برای آشنایی بیشتر مسافرین نوروزی با جاذبه های مختلف بازارهای گیلان ارائه شده است.

هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی استان در این نمایشگاه بدون واسطه تولیدات خود را به صورت مستقیم به گردشگران نوروزی عرضه می کنند و در عین حال از فرصت بازاریابی مستقیم در منطقه آزاد انزلی به عنوان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال کشور نیز بهره مند می شوند تا زمینه های معرفی و گسترش عرضه تولیدات و محصولات خود را در سطح کشور فراهم و تقویت نمایند.

بنابراین گزارش با عنایت به جایگاه بازارهای محلی روزانه که به صورت هفتگی با حضور کشاورزان، باغ داران، دامداران و تجار در هر روز هفته در شهرهای مختلف استان برگزار می شود و نقشی که این بازارها در فرهنگ اقتصادی و روابط اجتماعی حاکم بر مردم گیلان ایفا می نماید، نمایشهای آئینی و موسیقی فولکلور نقاط متنوع گیلان زمین به عنوان بخش جنبی، به صورت روزانه در نوروز بازار منطقه آزاد انزلی برپا می شود.

نمایش های مزبور که نشان دهنده فرهنگ باستانی اقوام مختلف گیلان زمین بوده و موسیقی محلی که بیانگر اسطوره ها و تاریخ شفاهی گیلانیان است در قالب تئاتر خیابانی عرضه می شود تا بازدید کنندگان و خریداران این بازار به صورت زنده با فرهنگ گیلانی بیشتر آشنا شوند و در این میان اجرای عروسک های غول پیکر در میان گردشگران با استقبال زیادی همراه بوده است.

از نان محلی کشتا تا انواع شیرینی های گیلانی همچون رشته خشکار و گستره متنوعی از ترشی ها و چاشنی های غذاهای خوش مزه گیلانی در کنار حصیر بافی و رشتی دوزی و سایر محصولات دست بافت هنرمندان گیلان زمین را گردشگران می توانند در این بازار مشاهده کرده و خریداری نمایند و از سوی دیگر در غرفه عکاسی با پوشیدن لباس سنتی مردم گیلان خاطرات خود را ثبت نمایند.

گفتنی است این نمایشگاه از 27 اسفند ماه گذشته آغاز شده و تا 16 فروردین در فاز تجارت و گردشگری منطقه در جوار نوروزخانه و درب ورودی ادامه خواهد داشت و غرفه داران این بازار، اقدام به عرضه محصولاتی می کنند که در مجتمع های تجاری منطقه عرضه نمی شوند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو