برگزاری فستیوال فرهنگ ها و اقوم ایرانی در قالب جشنواره تئاتر خیابانی ارس

داوران بخش بازبینی ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس با اشاره به روند رو به رشد جشنواره در دوره های اخیر، سراسری شدن این دوره از جشنواره را باعث افزایش کمی و کیفی آثار رسیده و تنوع در آثار ارسالی عنوان کردند.

به گزارش فرینا، داوران بخش بازبینی ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس با اشاره به روند رو به رشد جشنواره در دوره های اخیر، سراسری شدن این دوره از جشنواره را باعث افزایش کمی و کیفی آثار رسیده و تنوع در آثار ارسالی عنوان کردند.
اتابک نادری، یکی از داوران بخش بازبینی ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس با اشاره به اینکه امسال از نظر آماری آثار بیشتر و بهتری به جشنواره ارسال شده است، گفت: ما در بخش بازبینی تلاش کردیم تا از بین آثار رسیده به جشنواره، بهترین گزینه ها را برای اجرا در منطقه آزاد ارس انتخاب کنیم و علاوه بر کیفیت به تنوع آثار نیز دقت داشته ایم.
نادری اظهار کرد: امسال آیین های بکر نوروزی در این جشنواره به نمایش درخواهد آمد که بدون شک بسیاری از این آیین ها برای مخاطبان تازگی و جذابیت خواهد داشت.
وی عنوان کرد: جشنواره تئاتر خیابانی ارس به دلیل اجرا در روزهای ابتدایی سال، پیشگام جشنواره های تئاتری هر سال است و همین موضوع باعث می شود تا این جشنواره به یکی از برندهای تئاتر کشور تبدیل شود.
این کارگردان سینما، تئاتر و تلوزیون تاکید کرد: جشنواره تئاتر خیابانی ارس تنها جشنواره ای است که در نوروز و روز جهانی تئاتر برگزار می شود و این موضوع نشان از هوشمندی برگزارکننده های جشنواره دارد.
فرزاد تقی لر به عنوان دیگر داور بخش بازبینی آثار ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، گفت: شمار بالای آثار رسیده به این دوره از جشنواره و تنوع و کیفیت آثار باعث شد که کار انتخاب نمایش های بخش نهایی سخت تر از دوره های گذشته باشد.
وی افزود: به دلیل تداوم اجرای این جشنواره و شناخته شدن آن، شاهد حضور هنرمندان مطرح استان های مختلف کشور هستیم که برخی از این افراد دارای عناوین بین المللی بوده و  جزو هنرمندان مطرح در رشته تئاتر خیابانی به حساب می آیند.
تقی لر تصریح کرد: حضور هنرمندان شاخص نشان می دهد که دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی ارس، اعتماد هنرمندان را برای حضور در این جشنواره تئاتری جلب کرده است.
وی با تاکید بر اینکه امسال شاهد سمفونی فرهنگ ها و اقوام ایرانی در منطقه آزاد ارس خواهیم بود، گفت: ششمین دوره جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، فستیوال اقوام ایرانی را در نوروز 98 به گردشگران این منطقه عرضه خواهد کرد.
گفتنی است، ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس که در سال اول فعالیت سراسری خود توانست 161 اثر نمایشی را از 20 استان و 5 منطقه آزاد کشور به خود جلب نماید همزمان با روز جهانی تئاتر، هفتم فروردین ماه 1398 (27 مارس2019) در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.