قشم، نخستین خاطره 75 درصد گردشگران نوروز 98

رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از ورود روزانه 75 درصد گردشگر که برای نخستین بار است به قشم سفر می کنند، خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عباسی با اشاره به ورود 554 هزار و 492 گردشگران نوروزی به جزیره قشم از 25 اسفند ماه 97 تا کنون اظهار داشت: امسال قشم، هفت روز بارانی ـ آفتابی را سپری کرد و با وجود کمی بارش در طول شبانه روز، متاسفانه با رواج شايعاتی مبني بر بد بودن آب و هواي قشم و بسته بودن راه های ورود، شاهد کاهش گردشگر نسبت به سال گذشته بود.
عباسی با تاکید بر پایداری شرایط جوی جزیره تا پایان تعطیلات نوروز 98 افزود: خوشبختانه در حال حاضر با روند افزایشی حضور گردشگران از تمامی مبادی ورودی هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به تحلیل های آماری ارایه شده توسط داشبورد پایش مبتنی بر مکان گردشگران، از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون هر روز به طور میانگین 75 درصد گردشگران امسال برای نخستین بار از جزیره دیدن می کنند.
رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از ورود 50 هزار و 546 گردشگر در تاریخ هشتم فروردین ماه خبر داد و گفت: این تعداد در مقایسه با ورود 40 هزار و 441 گردشگر در تاریخ مشابه سال گذشته، رشد 24.99 درصدی داشته است.
به گفته عباسی، تعداد مسافران ورودی از طریق بنادر جزیره در این تاریخ 48 هزار و 412 تَن بوده که در مقایسه با سال گذشته که 38 هزار و 903 مسافر بوده، حاکی از رشد 24.44 درصدی می باشد.
رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم به آمار گردشگرانی که از طریق فرودگاه بین المللی قشم در تاریخ هشتم فروردین ماه وارد جزیره شدند اشاره کرد و افزود: دو هزار و 134 گردشگر ورودی امسال در مقایسه با یک هزار و 538 گردشگر سال گذشته در این روز، بیانگر رشد 38.75 درصدی این آمار است.
وی عنوان کرد: در روز هشتم فروردین ماه امسال، بنادر پهل ـ لافت شاهد ورود هشت هزار و 155 خودرو بود که در مقایسه با رقم هفت هزار و 956 خودرو که سال گذشته از همین طریق وارد جزیره شدند، 2.50 درصد افزایش نشان می دهد.
به گفته رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، در این تاریخ 93 هزار و 494 گردشگر از اماکن گردشگری، تفریحی و تاریخی بازدید داشته اند که در مقایسه با آمار بازدید هشتم فروردین ماه 97، با رقم 46 هزار و 446، رشد 101.30 درصدی داشته است و از تغییر ذائقه سفر هم وطنانمان به سمت گردشگری و زیبایی های آن خبر می دهد.
عباسی، بیشترین گردشگران جزیره در هشتم فروردین ماه سال گذشته را بر اساس اطلاعات ارایه شده توسط داشبورد هوشمند گردشگری این کمیته، به ترتیب از استان فارس، خراسان رضوی و اصفهان معرفی کرد و توضیح داد: امسال در همین تاریخ، استان خراسان رضوی در جایگاه نخست قرار گرفته و استان های تهران و اصفهان در جایگاه های بعدی قرار دارند.
شایان ذکر است، ستاد اجرایی خدمات سفر یک تشکل کشوری است. این ستاد به منظور ارایه هرچه بهتر خدمات خود به گردشگران نوروز 1398 از 25 اسفند ماه آغاز به کار کرده و از 9 کمیته در جنبه های مختلف خدمت رسانی تشکیل شده است که شامل؛ کمیته های حمل و نقل، خدمات شهری و روستایی، اطلاع رسانی، تبلیغات ـ امور فرهنگی و فضای مجازی، پشتیبانی و امور اجرایی، برنامه ریزی و آمار، نظارت ـ تنظیم بازار ـ ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت ـ سلامت، خدمات انتظامی-امنیتی و ترافیک و اسکان و رفاه می شود.  

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.