انجام تمهیدات لازم برای مقابله با سیل در اروند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به هشدارها در چند روز گذشته ودر راستای امکان وقوع سیلاب در سطح منطقه، تمهیدات لازم برای مقابله با این بحران اندیشیده شده است.

به گزارش فرینا؛ اسماعیل زمانی درنشست صمیمانه با شیوخ،سران طوایف و معتمدین آبادان و خرمشهردر روز جمهوری اسلامی با اشاره به بحران سیل درایران افزود: با توجه به رهاسازی آب از سدهای استان خوزستان در پی بارندگی‌های اخیر کشورظرف دو روز آینده در برخی مناطق آب‌گرفتگی پیش‌بینی می‌شود که بر همین اساس محل‌های اسکان برای مواقع اضطراری در دو شهرآبادان و خرمشهر در نظر گرفته‌شده است.

زمانی از اردوگاه شهید باکری خرمشهر، مساجد و حسینیه‌ها دو شهرآبادان و خرمشهر و سالن نمایشگاه منطقه آزاد اروند به‌عنوان مهم‌ترین محل‌های در نظر گرفته برای اسکان احتمالی مردم منطقه در پی اعلام تخلیه یادکرد وادامه داد:در طول چند روز گذشته کارهایی انجام شده که در شرایط عادی شاید دو تا سه ماه زمان برای انجام این کارها زمان نیاز بود.

وی اظهار کرد: عمده نگرانی موجود در منطقه به روستاهای مسیر کارون مربوط است که باوجود فعالیت نیروها و مردم برای استحکام سیل بندها، همچنان احتمال خطر و اعلام تخلیه روستاها وجود دارد که برای این مواقع شرایط اسکان اضطراری دیده‌شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند میزان خطر سیلاب در سایر مناطق را کمتر از غرب کارون دانست و افزود: با توجه به‌پیش آمدن مد اکبر طرف روزهای اخیر در اروندکنار و فعالیت برای استحکام سیل بندها و باز کردن مسیر انهار خطر کمی متوجه این منطقه است.

زمانی در پایان  گفت:  در وهله اول امیدواریم که هیچ‌گونه اتفاقی برای شهروندان به وجود نیاید و در غیر این صورت سازمان منطقه آزاد اروند تمام تمهیدات لازم را برای مقابله با سیل احتمالی در نظر گرفته است و شهروندان نباید نگرانی خاصی داشته باشند؛ اما در این شرایط باید دقت کنند که در موارد غیرضروری از منازل خود خارج نشوند و در مناطق آسیب‌پذیر همچون سواحل رودخانه در دو روز آینده تردد نداشته باشند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.