درگهان، شهری تخصصی در حوزه تجارت

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم از صرف بیش از 200 میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های این شهر در چهار سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا، امیر سلکی برشمردن وظایف مدیریت امور درگهان، گفت: بنا به دستور و صلاحدید رییس هیات مدیره و مدیرعامل وقت سازمان منطقه آزاد قشم و با هدف توسعه و تحول جوامع محلی جزیره و تخصصی کردن بخش های مختلف براساس ظرفیت هر منطقه، مدیریت امور درگهان در سال 1393  به عنوان یک مدیریت مستقل درون سازمانی فعالیت خود را آغاز کرد.
سلکی افزود: این مدیریت از چهار واحد اصناف و بازرگانی، معماری و شهرسازی، فنی و اجرایی و خدمات شهری تشکیل شده و متولی صدور مجوزها  خدمات مربوط به این چهار واحد می باشد.
مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم از صرف 200 میلیارد ریال بودجه صرفا برای توسعه زیرساخت های این شهر خبر داد و افزود: مهم ترین مزیت استقلال مدیریت امور درگهان، فراهم شدن امکان جذب مستقیم منابع جهت تحول و ارتقاء زیرساخت ها بوده است.  
وی با اشاره به این مطلب که درگهان از دیرباز قطب تجاری جزیره بوده اذعان داشت: محوریت فعالیت های این مدیریت بر توسعه اقتصاد و تجارت است که با توجه به تمرکز مجتمع های تجاری و حضور پررنگ اصناف مختلف، همچنین استقبال همه مسافران جزیره برای خرید از این شهر، بار این مسئولیت سنگین تر می شود.
سلکی عنوان کرد: با این وجود یکی از اساسی ترین فعالیت های ما، توسعه زیرساخت ها به ویژه در حوزه عمرانی و ساخت پارکینگ ها و مسیرهای دسترسی به منظور تامین رفاه مردم است.
مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم بر  انجام اصلاحات هندسی و حل معضلات ترافیکی شهر تاکید کرد و گفت: یکی از عمده ترین مشکلات شهر درگهان به ویژه در ایام تعطیل، مبحث ترافیک و عبور و مرور بود که با تلاش نیروهای فنی و اجرایی، ساخت و زیرسازی رینگ ساحلی جهت روان سازی تردد  شهروندان و گردشگران نوروزی قبل از شروع تعطیلات به پایان رسید.
به گفته وی، نخستین الفبای توسعه، همکاری است و برنامه های توسعه ای بدون همراهی شهروندان امکان پذیر نیست و جای خوشوقتی است که در این راه، همه مردم، همگام عمل می کنند.
مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ابراز امیدواری کرد که این مدیریت بتواند با تبدیل شدن به سازمانی کوچک ولی چابک، خدمات مناسبی را به تمامی ساکنان این شهر و روستاهای تحت پوشش خود، ارایه دهد.
شایان ذکر است، دَرگَهان یکی از شهرهای جزیره قشم واقع در جنوب کشور، در 20 کیلومتری غرب شهر قشم است که از دیرباز مرکز تجارت و داد و ستد این جزیره محسوب می شده است.
گردشگران بیشماری از اقصی نقاط کشور، در تمامی طول سال و به ویژه تعطیلات آغاز سال نو برای خرید و گردش به این شهر سفر می کنند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.