نیمه دوم تعطیلات نوروزی قشم همراه با موج افزایشی ورود گردشگر

رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از روند افزایشی ورود گردشگران به جزیره در نیمه دوم تعطیلات نوروز 98 خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عباسی به رقم 658 هزار و 666 گردشگری اشاره کرد که از 25 اسفند ماه 97 تا 11 فروردین ماه 98 وارد جزیره شده اند و بیان کرد: تحلیل داده های ورودی نشان می دهد که همچنان تمایل مهمانان نوروزی به استفاده از وسایط نقلیه خودرو بیشتر بوده و ورود از طریق بنادر پهل-لافت همچنان با 74.84 درصد، در صدر قرار دارد.
عباسی گفت: آمار کل ورود گردشگران در تاریخ 11 فروردین ماه 98  با رقم 33 هزار و 253 گردشگر در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که 23 هزار و 760 گردشگر بود 39.95 درصد افزایش نشان می دهد.
به گفته وی، مهمانان نوروزی از استان خراسان رضوی با 14.17 درصد فراوانی همچنان پرچم دار ورود به جزیره هستند و استان تهران با 13.24 درصد و اصفهان با 10.62 درصد در جایگاه های بعد قرار دارند.
رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اشاره به داده های استخراج شده از داشبورد تحلیلگر جامع این کمیته گفت: براساس داده های ثبت شده از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون، بیشترین خودروی منتخب مردم برای سفر به جزیره قشم، پژو 405  بوده و پراید و سمند در رتبه دوم و سوم قرار دارند.
رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از توزیع همگون گردشگران در سطح جزیره خبر داد و بیان کرد: امسال تکمیل ظرفیت کاشانه های مهمان روستایی به ویژه در غرب جزیره بیانگر موفقیت جزیره در تحقق شعار تبدیل مسافر به گردشگر بود.
عباسی، بررسی تحلیلی جریان ورود گردشگران به جزیره به تفکیک استان، روز، ساعات ورود، نوع خودرو و نحوه پراکندگی در سطح جزیره را به منظور برنامه ریزی دقیق برای اصلاح کمبودها مبتنی بر نیازها و سلایق گردشگران قابل اجرا دانست و عنوان کرد: ارایه خدمات مبتنی بر نیاز مخاطبین، به توسعه گردشگری و جذابیت سفر به جزیره کمک می کند.
رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در پایان از علاقمندان به طبیعت، تاریخ، فرهنگ و هنر بومی دعوت کرد با سفر به جزیره، لذت دیدار از همه این جاذبه ها را در منطقه آزاد قشم تجربه کنند.
یادآور می شود، کمیته برنامه ریزی و آمار یکی از کمیته های 9 گانه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم است که با بهره گیری از شاخص های آماری برای ارتقای سطح خدمات به جمع آوری و پردازش آمار و اطلاعات و تهیه تحلیل های آماری می پردازد تا در رفع موانع و کاستی های خدمت رسانی و برنامه ریزی برای گردشگری کمک کند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.