ثبت یک‌ میلیون نفر بازدید از سایت های گردشگری قشم / سهم سفر اولی های جزیره ۷۰ درصد شد

قائم‌ مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: آمار بازدید مهمانان نوروزی قشم از سایت های گردشگری این‌ جزیره از مرز یک‌ میلیون فراتر رفت.

به گزارش فرینا، عبدالجواد کمالی در برنامه تلویزیونی شب های قشم افزود: از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۴ فروردین امسال بیش از یک‌ میلیون بازدید از ژیوسایت ها و اماکن گردشگری قشم همچون جزایر ناز، جنگل حرا، چاهکوه، خلیج دلفین ها، غارهای خربس، دره ستاره ها، قلعه پرتغالی ها و دیگر سایت ها به ثبت رسیده که نشان از افزایش ۷۰ درصدی آن نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

کمالی از پنج استان خراسان رضوی، تهران، فارس، اصفهان و‌ کرمان با با ۵۴ درصد سهم به عنوان استان های پیشتاز  سفر به این‌جزیره نام برد و‌ گفت: سهم بقیه استان ها از سفر به قشم در جنوب کشور ۴۶ درصد بود. 

به گفته عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، در مدت یاد شده بیش از ۷۳۶ هزار مهمان از سه مسیر هوایی (فرودگاه قشم)، دریایی (اسکله شهید حقانی بندر عباس) و زمینی (اسکله‌ پُهل) با بیش از ۱۳۰ هزار انواع خورو و استفاده از شناورهای لندینگ کرافت وارد این جزیره در جنوب کشور شدند.

کمالی با اعلام اینکه پیش بینی ما در ستاد اجرایی خدمات سفر قشم،  میزبانی از یک‌ میلیون گردشگر در ایام نوروز ۹۸ بود، افزود: شرایط جوی و تعطیلی سه روزه اسکله شهید حقانی بندرعباس به سمت اسکله شهید ذاکری قشم موجب کاهش آمار ورودی به این منطقه شد.
 
به گفته وی، بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مهمانان امسال قشم و به عبارتی ۷۰ درصد آنان افرادی بودند که برای نخستین بار به این جزیره سفر کردند و این نشان از معرفی خوب قشم در استان های مختلف کشورمان دارد.

کمالی اعلام کرد: با اقدامات خوبی که طی چهار سال گذشته در زمینه فعال سازی کاشانه های مهمان در روستاهای جزیره اتفاق افتاده  و ۱۲ کمپ پارکی که در نقاط مختلف این‌ منطقه ایجاد شده، شاهد ترافیک روان در شهرها و تجمع ۷۰ درصدی مهمانان نوروزی در روستاها و سایت های گردشگری این‌ منطقه بودیم. 

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: در مدت تعطیلات پایان سال و نوروز ۹۸ بیش از پنج میلیارد ریال صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره از سوی مهمانان‌ نوروزی خریداری شده است.

کمالی با اشاره به برپایی آئین های سنتی که در این ایام‌ توسط هنرمندان جزیره اجرا شد، افزود: در کنار بِرند مهم ژئوپارک‌ جهانی قشم، در نظر داریم  "شهر خلاق آئین ها"  را به عنوان دومین بِرند قشم‌ معرفی کنیم. 

وی از حمید رضا مومنی به عنوان سکاندار سازمان منطقه آزاد قشم و رئیس ستاد اجرائی خدمات سفر در این جزیره که با سیاستگذاری های دقیق خود، نوروز موفقی را در تقویم سفرهای این‌ منطقه ثبت کرد و از تمامی مسئولان شهرستان قشم از جمله امامان‌ جمعه شیعه و اهل سنت، فرماندار و رئیسان ادارات و نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی و دریابانی و بسیج و همه آنان که در کمیته های ۹ گانه این ستاد و نیروهای خدماتی که در ایام تعطیلات به صورت شبانه روزی خدمت کردند تقدیر و از آنان به عنوان نوروزبانان بی نوروز جزیره یاد کرد.

قائم‌ مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اشاره به  مصاحبه روزانه خبرنگاران با مهمانان‌ نوروزی که از سوی کمیته تبلیغات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم برنامه ریزی شده بود و به طور مرتب در اختیار رئیس و اعضای ستاد قرار می گرفت، به عنوان اقدامی نو برای اطلاع از نظرات مردم در زمینه کاستی ها با هدف برنامه ریزی بهتر برای نوروز ۹۹ نام برد و تاکید کرد به طور حتم نوروز آینده بهترین خدمات در انتظار مهمانان جزیره خواهد بود.  
  
جزیره قشم با یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.