جذب سرمایه گذاری خارجی را باید به عنوان یک وظیفه ملی و دغدغه دائمی تلقی کنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم معارفه سید علی محمد موسوی، معاون وزیر و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، تاکید کرد: برای جذب منابع مالی از خارج به داخل کشور نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در این مراسم، اظهار داشت: کارکنان سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران باید جذب سرمایه گذاری خارجی را به عنوان یک وظیفه ملی و دغدغه دائمی تلقی کنند.

وی تاکید کرد: وزارت اقتصاد و سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران بدون وقفه و با تمام توان با هم افزایی در فعالیت ها، برای رسیدن به اهداف تعیین شده در جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی تلاش می کنند.

وزیر اقتصاد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام رونق تولید، گفت: برای رسیدن به رونق تولید، باید عمرمان صرف بالندگی اقتصاد کشور شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رسیدن به رونق تولید ملزوماتی دارد که عمده آن مرتبط با وظایف وزارت اقتصاد است، گفت: یکی از این مقدمات، بهبود فضای کسب و کار کشور است.

دژپسند تصریح کرد: مدیریت بهبود فضای کسب و کار با وزارت اقتصاد است و این وزارتخانه باید مسیر بهبود را  ترسیم کند؛ به این معنا که مأموریت‌های سایر وزارتخانه ها را اولویت بندی و متناسب با هدف گذاری ها بهترین مسیر را ساماندهی کند.

وزیر اقتصاد با تاکید بر توانمندی بخش خصوصی، اظهار داشت: بدترین نوع ورود دولت در اداره کشور، "تصدی گری" و بهترین شیوه "سیاست گذاری و نظارت" متناسب با توسعه یافتگی بخش خصوصی است.

وزیر اقتصاد یکی از مهم ترین کارکرد های دولت را کمک به تجهیز بخش خصوصی و تامین منابع مالی دانست.

دژپسند خطاب به کارکنان سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: باید از همه توانمندی های تجربی، علمی و اجتماعی خود برای جلب و جذب سرمایه‌ گذاری های خارجی بهره بگیریم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ارتقاء سرمایه‌گذاری خارجی در سالجاری را یکی از مهم ترین برنامه های سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران دانست و افزود: برای رسیدن به این مهم، باید نسبت به سختی کار، آگاهی داشت و با علم به محدویت ها و استفاده از حساسیت های فرهنگی و منطقه ای به نتیجه مطلوب رسید.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص معارفه "موسوی" به عنوان رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، وی را فردی دارای تجربه طولانی و سوابق روشن در این حوزه معرفی و از وی خواست همه تجارب پیشین را برای تحول در این معاونت بکار گیرد.

وزیر اقتصاد همچنین، ضمن سپاسگزاری از تلاش های بی وقفه محمد خزاعی رئیس سابق سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران ، وی را یکی از  سرمایه های دیپلماسی کشور دانست.

وی در پایان از زحمات جمالی، سرپرست سابق این سازمان  قدردانی و خواستار استمرار برنامه های از پیش تدوین شده در این سازمان شد.

در ادامه جلسه، رئیس کل جدید سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران ضمن تشریح برنامه های خود، بالا بودن سطح دانش تخصصی اقتصادی و تسلط همه کارکنان به زبان انگلیسی را از ویژگیهای بارز و متمایز این سازمان برشمرد.

سید علی محمد موسوی با بیان اینکه نباید حتی از سرمایه گذاریهای کوچک نیز بگذریم، تاکید کرد: این حجم از سرمایه گذاری، شایسته اقتصاد ایران و ملت بزرگی با دیرینه تاریخی درخشان نیست.

برچسب ها : وزیر اقتصاد
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو