معافیت دائمی بندر چابهار از تحریم‌های آمریکا

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در سال گذشته مجوز معافیت دائمی بندر چابهار از تحریم ها را صادر کرده بود، از این رو این بندر مشمول معافیت های موقتی نمی شود.

به گزارش فرینا، علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به روند توسعه ای بندر چابهار در یک سال اخیر، افزود: خوشبختانه در شرایط کنونی روند جذب سرمایه برای سرمایه گذاری در بندر چابهار و مناطق پیرامونی آن سرعت چشمگیری گرفته و این مسئله مثبت و قابل قبول ارزیابی می شود.

رقابت هند، چین و افغانستان برای سرمایه گذاری در بندر چابهار

یار محمدی ادامه داد: با معافیت بندر چابهار از تحریم های آمریکا، کشورهای بسیاری از جمله هند، افغانستان، چین و بسیاری از کشورهای فرامنطقه ای تمایل خود را برای سرمایه گذاری در این بندر اعلام کرده اند و تاکنون چندین قرارداد میان ایران و شرکت های هندی و افغانستانی منعقد شده است.

وی در واکنش به موضوعات مطروحه درباره احتمال پایان یافتن دوره معافیت بندرچابهار از تحریم های آمریکا، گفت: تا آنجایی که من اطلاع دارم، آمریکا مجوز معافیت دائمی بندر چابهار از تحریم ها را صادر کرده بود و این بندر مشمول معافیت های موقتی نمی شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی کشورهای افغانستان و هند تلاش و برنامه ریزی گسترده ای را برای سرمایه گذاری در بندر چابهار صورت داده اند، حال با توجه به روابط این کشورها با ایالات متحده، مقامات آمریکا از زمان اعمال تحریم های جدید، بندر چابهار در لیست معافیت های دائم قرار گرفت.

معافیت بندر چابهار از تحریم ها فرصتی بزرگ برای توسعه اقتصادی

یار محمدی افزود: معافیت بندر چابهار از تحریم ها یک فرصت بزرگ برای کشور محسوب می شود تا از این طریق، صادرات و همکاری های اقتصادی با دیگر کشورها را گسترش دهد، اما این مسئله مستلزم توسعه این منطقه به ویژه در حوزه پس‌کرانه ها است.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برنامه چشم انداز بندر چابهار، بندر چابهار باید به ظرفیت تخلیه و بارگیری 85 میلیون تن کالا دست یابد، اما این میزان در شرایط کنونی حدود 8/5 میلیون تن است، از این رو تحقق این برنامه نیازمند توسعه زیرساخت ها و پس‌کرانه ها بندر چابهار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو