صدور مجوزهای لازم سرمایه‌گذاری در کمترین زمان ممکن در هرمزگان

استاندار هرمزگان از صدور مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری در کمترین زمان ممکن در استان خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان هرمزگان، آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را داریم.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، فریدون همتی صبح امروز در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان با تأکید بر اینکه اراده دولت بر تلاش بیشتر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و ایجاد اشتغال است، افزود: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان هرمزگان در راستای توسعه همکاری‌های مشترک با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی طراحی و به اجرا در آمده است.
همتی گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام «رونق تولید» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی این همایش‌ها و گفت‌و‌گوها موجب توسعه‌ اقتصادی در راستای این شعار خواهد شد.
وی تصریح کرد: استان هرمزگان با ایجاد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری، گامی بزرگ در حوزه‌ سرمایه‌گذاری برداشته و فضای متفاوت و مناسبی برای کسب و‌کار در استان فراهم شده و این تلاش‌ها همه در ر استای انتخاب هرمزگان به عنوان هدف سرمایه‌گذاری است.
استاندار هرمزگان گفت: در هرمزگان تلاش می‌کنیم تا با توجه به ظرفیت‌های عظیم این استان، شرایطی را ایجاد کنیم که سرمایه‌گذاران این استان را برای فعالیت انتخاب کنند.
همتی افزود: هرمزگان به دلیل مجاورت با خلیج فارس و دریای عمان و همچنین تسلط بر تنگه ‌هرمز باعث حضور خطوط کشتیرانی بین‌المللی شده است که به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند.
وی با بیان اینکه فراوانی انرژی نفت و گاز و همچنین وجود پالایشگاه‌های مهم در استان، این سرزمین را به‌عنوان استانی پرظرفیت معرفی می‌کند، مناطق ویژه و آزاد و‌همچنین وجود صنایع بزرگ و کوچک و وجود پنج منطقه‌ ویژه در استان از دیگر مزیت‌های استان است.
استاندار هرمزگان گفت: قصد داریم ظرفیت تولید فولاد را به 10میلیون تن در سال افزایش دهیم و استان را به عنوان قطب فولاد کشور معرفی کنیم.
همتی بیان کرد: تعداد قابل توجهی از کشتی‌های تجاری از مجاورت آب‌های کشور ایران می‌گذرد که تامین سوخت این کشتی‌ها و مایحتاح کارکنان آن‌ها زمینه‌ مناسبی برای رونق تولید در استان خواهد بود.
وی ادامه داد: کشاورزی یکی دیگر از حوزه‌های پر ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان است، در بخش شیلات با توجه به ظرفیت تولید میگو در استان به این بخش توجه ویژه شده است و قصد داریم تا پایان برنامه ششم، 100 هزار تن تولید میگو داشته باشیم.
استاندار هرمزگان با اشاره به ظرفیت‌شناسی محیط پرورش ماهی در دریا حدود 140 هزار تن گفت: همچنین ظرفیت 2میلیون تن برای تولید پودر ماهی در استان موجود است و فرصت خوب سرمایه‌گذاری تلقی می‌شود.
همتی افزود: وجود گردشگران داخلی و خارجی در استان در فصل‌های پاییز و بهار گواه فرصت خوب سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری در استان هرمزگان است. همچنین ایجاد دهکده‌های گردشگری در جزایر استان از برنامه‌های پیش رو و هدف‌گذاری ما در بخش گردشگری استان است.
وی با بیان اینکه ترانزیت کالا و استقرار استان در جاده‌ ابریشم این استان را در بحث ترانزیت کالا مطرح ساخته و زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری سودآور ایجاد ساخته است، گفت: نزدیک به 60 درصد صادرات کشور از بندر شهید رجایی و دیگر بنادر استان صورت می‌گیرد.
استاندار هرمزگان افزود: در بخش گردشگری با رویکرد جذب گردشگر، جذب 10 میلیون گردشگر را هدف‌گذاری کرده‌ایم و سرمایه‌گذاری در این بخش امری ضروری و قطعا سودآور خواهد بود.
همتی با بیان اینکه در این استان فرآیند بروکراسی اداری به حداقل رسیده است و سرمایه‌گذار برای سرمایه‌گذاری در ادارات سرگردان نخواهد شد، ابراز داشت: در ر استای تامین امنیت سرمایه‌گذاران تمامی اعضای دولت در استان و مقامات استانی از سرمایه‌گذار حمایت خواهند کرد.
وی تاکیدکرد: همه‌ مدیران ماموریت دارند در فرآیند صدور مجوز برای سرمایه‌گذاری همکاری لازم را انجام دهند و تسهیل در امور را در اولویت کاری خود قرار دهند.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه هرمزگان مجموعه‌ای از توانایی‌ها و ظرفیت‌های بکر برای سرمایه‌گذاری است که در پنل‌های تخصصی این همایش به طور مفصل به آن پرداخته خواهد شد، افزود: چشم‌انداز ما فقط همایش دو روزه نبوده است و این همایش پنجره‌ای برای ارتباط با سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در راستای استفاده از ظرفیت‌های استان است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو